Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '15

 
Kategori
Güncel
 

Kadın erkek eşittir dedim diye kadınlar tarafından linç ediliyordum!

Kadın erkek eşittir dedim diye kadınlar tarafından linç ediliyordum!
 

Instagram’da severek takip ettiğim, zekasını sevdiğim, yemek tarifleri paylaşan bol kadın takipçisi olan erkek ve inançlı biri, “Hanımlar erkeklerin malı değil; Rabbimiz’in bizlere  emaneti. Onlara zarar vermek erkeklik değil; kulun sevgiliye ihaneti” yazısını paylaştı.

Özgecan ve diğer kadınların neden bunları yaşadıklarını anladım.  Bu olayların maalesef devam edeceğini bu paylaşımın ardından anladım.

Bu yazının altına onlarca kadın “Harika, şahane, olağanüstü, bravo” yorumları yazmış. Ben de dayanamadım. Çünkü bu yazıyı yazan kişinin zekasına çok inanmıştım, sadece inancından dolayı böyle yazdığını düşünerek, “Kadın erkek eşittir. Kadın erkeğin emaneti değildir” yazdım. Olay bundan sonra patladı.

Onlarca kadın evet tırnak içinde kadın; bana kadın erkeğin eşit olmadığına dair mesajlar attılar.  Hızla yorumumu sildim ve instagramımı sınırladım. Çünkü başka paylaştığım resimlerin altına da yağmur gibi yazıyorlardı. Resmen kadınların tacizine maruz kaldım. Neden ise kadınların hakkını korumak için  “Kadın erkek eşit” demem. Çok oksimoron bir durum ama bu ülkenin gerçeğini sosyal medya aracılığıyla yaşadım.

Aslında bu arkadaşlar yaşadıkları ülkenin anayasasına baksalar, 10. Maddesine de aykırı bir söyleme sahip olduklarını da bilirlerdi. Hukuksal eşitlikle fiziksel eşitliğin farklı şeyler olduğunun, bizim savunmuş olduğumuz özgürlüğün hukukla güvence altına alınan ifade ve yaşam özgürlüğü olduğunu anlamamışlar.

“Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir. Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür.  Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.”

Din demek hayat görüşü demek. Onlar hayat görüşleri doğrultusunda, aslında kendilerine zarar verecek görüşü savunuyorlar. Ama bir şeyi atlayarak. Mensup oldukları İslam dininde de kadın erkek eşitliğinin olduğunu bilmeyerek.

“İslâm'a göre, Allah'ın yarattığı kul olmak bakımından kadınla erkek, tamamen birbirine eşittir. (Hucurat Sûresi, 13, Nisa Sûresi 1). Hz. Peygamberin ifadesiyle “Kadın-erkek bütün insanlar, tarak dişleri gibi birbirlerine eşittirler.”

“Erkek olsun, kadın olsun, bir mü'min olarak kim salih bir amelde bulunursa, hiç şüphesiz, Biz onu güzel bir hayatla yaşatırız ve onların karşılığını, yaptıklarının en güzeliyle muhakkak veririz. (Nahl Suresi, 97)

Kadının lanetli olduğu görüşünü İslâmiyet reddetmiştir. Cahiliye adetlerinden biri olan kız çocuklarının diri diri gömülmesini şiddetle yasaklamıştır. Hz. Peygamber “Hiçbir şeyde uğursuzluk yoktur.” diyerek, kadını uğursuz sayma inancını yok etmiştir. İslam dini ilk kez kadına miras hakkı, eğitim ve çalışma hakkı veren dindir.

Son olarak; “Erkekler kadınlar üzerinde kayyımdırlar; onların işlerini yürütürler, gözetirler. Zira Allah onların bazısını bazısına üstün kılmıştır. (Yani kadın da bazı cihetlerden erkekten üstündür. Erkek de bazı cihetlerden kadından üstündür. İkisi de ayrı ayrı kabiliyetlidirler) Ayrıca erkekler mallarından mehir ve nafaka borcunu da ödemekle mükelleftirler.” (Nisa Sûresi, 34)

Erkeği kadından üstün görmediğimizde erkek şiddetinin önüne geçmeye başlarız. “Kadın erkek eşit değildir” demek şiddeti desteklemektir.

Geçenlerde bir adam karısını öldürdü. Hakime savunma olarak, “Karımı öldürme hakkımı kullandım” dedi. Erkek kadına şiddet uygulamayı kendinde hak görüyor. Bunun nedeni de kadını kendinden aşağı bir varlık görmesi. Başta kadınlar unutmayın! Erkeklerle eşitiz. Hiçbir erkek ne mini etek giydik diye ne de çok kahkaha attık diye, bize saldırma hakkına sahip değil.

Sevgili Duygu Asena’yı anmadan geçemeyeceğim. Duygu Asena, ömrünü kadın erkek eşitliğini anlatmaya adadı. Anlaşılan daha onlarca ömür gerekiyor bunu anlatmaya… Bir de Mustafa Kemal Atatürk’e ne kadar minnet etsek azdır, bugün yaşadığım olayda ne kadar büyük bir devrim yaptığını tekrar anladım.

Instagramdaki isimleriyle bana yazılan yorumlardan birkaçı aşağıda:

Masmavi3_mutfakta: Allah erkeği kadından fiziksel anlamda güçlü yaratmıştır! Sebebini ise bu gücü acı vererek değil, koruyarak kullanın demiştir! Kul olarak kadın erkek eşit değildir! Allah kadının ayakları altına cenneti sermiştir.  Sizin anlayacağınız dilden yazmaya çalıştım.

Telli_turna:

Gerçekten bu konuda hassas olsaydınız keşke Nevin hanım, hiç inandırıcı değilsiniz, insanları sırf laf olsun diye eleştiremezsiniz, hem de böyle bir konuda.

Fatmakubrayuce: Şu eşitlik muhabbeti var mı hala ya? Emanet deyince aciz demek gibi algılamışsınız. Emanet deyince baş tacı etmek, kollamak diye düşündüm ben. Ve kadın erkek eşit demek acziyettir. Neden eşit olalım ki? Kanun önünde eşittir ki tüm dünya bunun safsata olduğunu farkında. Erkekler bile kendi aralarında eşit değilken artık bunu körü körüne söylemek ne kadar doğru…

 

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 2458 kez görüntülenmiştir

 
Toplam blog
: 56
: 1253
Kayıt tarihi
: 24.11.11
 
 

Gazeteci ..