Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '19

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Kadın Girişimci Gücü

Girişimci kelimesinin tam olarak tanımı, mal ve hizmet üretebilmek için üretim faktörlerini bir araya getiren ve risk üstlenerek işe girişebilen kişidir. Peki, girişimci kadın nedir? Fikir üreten, onun peşinden giden, kendi varlığını, gayretini ve cesaretini kullanıp “evet oldu” diyene kadar bütün kapıları çalan kişidir. Türkiye’de son birkaç yıldır verilen destek ve teşviklerle birlikte bu tanıma uygun, başarılı kadın girişimci sayısı arttı. Artık kadınlar sesini duyurmak için değil, takdir edilmek için yazılıyor ve anlatılıyor. Bütün kadınların böyle olması ise en büyük temennim…

Mailime gelen başarılı hanımların hikâyesi benim için ayrıca değerli. Bunlardan biri olan Emine Kurtay, hayallerinin peşine düşen kadın girişimcilerden biri. Üstelik bu hayal onaekolojik yüzey temizleyici projesiyleTÜBİTAK MARTEK ve Avrupa Birliği’nin düzenlemiş olduğu Avrupa Birliği Girişimci Kadın Kampı Projesine katılmaya hak kazandırmış ve düzenlenen yarışmada 3’üncülük getirmiş. Peki, nedir bu hikâyenin başı-sonu, bütçesi, zamanı ve yaşadığı zorluklar göz atalım.

Öncelikle okurlarımız için sizi tanıyabilir miyiz? 

1983 İstanbul doğumluyum. Anadolu Üniversitesi İşletme mezunuyum. Kız kardeşimin üniversite eğitimi için yaklaşık 10 yıl önce Düzce’ye geldim. Düzce Üniversitesi’nde MBA (İşletme Yönetimi yüksek lisansı) yaparak bu alanda kendimi geliştirdim. Uzun süre bankacılık sektöründe çalıştım ve master eğitimimi tamamladıktan sonra işten çıkarıldım.

Kendi işinizi kurma fikri nereden çıktı? Nasıl karar verdiniz?

Ticaretle uğraşan bir ailenin kızı olarak ticaret hayatına atılmaya ve özellikle eğitimli işsiz gençlere iş imkânı sunmaya karar verdim. KOSGEB desteği ile 2017 yılında emek harcanarak yapılan her iş değerlidir sloganıyla yola çıkarak Emek Laboratuvarı kurdum.  Kimya sektörünü seçmemin sebebi ise çalışma arkadaşlarım Mine Kurtay ve Ertuğrul Kaya’nın AR-GE çalışmalarını hayata geçirebilmek. Hayallerimizi gerçekleştirebilmek için şu an laboratuvar malzemeleri, kimyasal ürünler, korozyon, test ve analizlerinin satışının yanı sıra; tez, makale, proje yazımı, eğitim danışmanlığı hizmeti vermekteyiz.

Bu işe ne kadar bütçe ile başladınız? Hangi kuruluşlara başvurdunuz?

İşimi kurarken sadece 2 bin 500 TL gibi kısıtlı bir bütçem vardı. Asıl güvencem, aklımız, çalışma azmimiz ve başaracağımıza dair inancımızdı. Girişimciler için can suyu diyebileceğim KOSGEB yeni girişimci desteğinden yararlanıyorum. Şu an AR-GE çalışmalarımızı sektörle buluşturabilmek için ciddi bütçelere ihtiyaç duyuyorum. Bu sorunu çözebilmek için girişimcileri destekleyen kurumlara başvuru yapmaktayım.

Bu işletmeyi kurarken hangi aşamalardan geçtiniz?

Kendi işinizi kurmak, başardıkça kazandıkça iyi ki diyeceğiniz; riskleri, yüksek meblağları ödemek zorunda kalacağınız, bir anda karşınıza çıkan sorunları tek başına omuzlamak zorunda kalınca keşkeleri duyabileceğiniz güzel ve sürprizlerle dolu bir macera...

Düşlediğiniz, hedeflediğiniz şeylerle yaşananlar tutmayabiliyor. Şirketimizi açtıktan sonra ilk üç aylık süreçte hiçbir satış yapamadık. Yaptığımız bir toplantı sonrası il genelinde tüm okullara mailing ile ulaşarak satış yapmayı başardık.  Kısa zamanda güzel başarılar elde ettik.  2018 Haziran ayında Ekonomi Bakanlığı’nın yurt dışı pazar araştırması desteğiyle çalışma arkadaşlarımla birlikte Makedonya’ya gitme fırsatı buldum. Ayrıca KAGİDER’in Proje 15 Kadın Girişimci Geliştirme Programına seçilen 150 kadın arasında yer aldım. Başardığımızı gördükçe iyi ki diyorum iyi ki kadın girişimciyim ve iyi ki hiç vazgeçmemişim.

 Kendi işini kurmak isteyen hanımefendilere tavsiyeleriniz neler?

Hayallerinizi gerçekleştirmekten asla vazgeçmeyin. Bir girişimci olarak eğitimlere katılmaktan asla çekinmeyin. Çevrenizde bağlı olduğunuz ticaret odası gibi kurum ve kuruluşların düzenlediği etkinlik ve eğitimlere katılarak kendinizi geliştirin. Her etkinliğin, eğitimin bir faydasını göreceğinize inanın. Bazı eğitimler bir Network ya da bir satış için firma olabilir. Hayalinizin peşinden koşmayı asla bırakmayın. Unutmayın emek harcanarak yapılan her iş değerlidir.

 

 
Toplam blog
: 40
: 63
Kayıt tarihi
: 28.09.18
 
 

Doğuş Üniversitesi İşletme (%100 Burslu) Bölümünü bitirdim. Yine Doğuş Üniversitesi'nde Ekonomi v..