Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Kadın hakları nereden nereye

Kadın hakları nereden nereye
 

Milletvekilleri İzleme Komitesi sözcüsü iken İzmir'in Bornova ilçesinden yayın yapan radyo istasyonundan Pazartesi günü saat yedi ile sekiz saatleri arasında sozel program yapmak uzere davet geldi, sasirmistim. Benim radyo deneyimim yokki dedim o donemin sorumlusuna kimin vardi bu ise baslarken dedi. Konuyu ve konuklari bize birakmislardi, sadece programin oldugu gun konuyu ve konuklari onlara bildirecek onlarda programin baslayacagi saate kadar, konuyu radyodan degisik saatlerde anons edeceklerdi. Radyo yayinlari sozel agirlikli idi. Pazartesi gunune kadar hazirlik yapmadim, sebebi konuklarin isi cikabilir yada unutabilir diye, bundan dolayi son gune biraktim hazirlanmayi.

Sabahleyin radyodan aradilar konuyu ogrenmek icin, bana bir saat musaade etmelerini rica ettim. Once konuyu kadin haklari olarak tespit ettim. Sira konuklarin kim olacagina gelmisti. O donemin Izmir milletvekili unlu tiyatro sanatcisi sayin Gencay Gurun ile irtibat kurdum. Daha onceden tanistigimiz icin kirmadilar. Nasil mi tanismistik bizi Urla tarafinda bulunan aklimda kaldigi kadariyla Sarp tatil koyune davet etmisti. Aksam 9 da gittigimizde odasina cekilmislerdi ama bize okadar yolu bosuna gitmedigimizi yaptigi jest ile gosterdi. Kafeteryaya gelerek bizimle sohbet imkani sagladi, bizde unlu tiyatro sanatcisi ile tanisma firsati bulmus olduk. Biz calismalarimizi anlattik takdir ile karsiladigini belirttiler. Milletvekillerinin devamsizliklarini tespit edip yayinlamistik. Saglik harcamalarinida yayinlayacagiz dedigimizde haksizlik edersiniz dedi nasil yani yine sorunca. Bakin dedi, asiret reisi, koy agasi milletvekili oluyor, bunlarin butun besin maddeleri koylerinden getiriliyor bu sekilde saglikli sekilde besleniyorlar. Bunlarin ulke yonetimine herhangi bir katkisi olmuyor, sikintilarida olmuyor bundan dolayida saglik sorunlarida olmuyor. Kendini ulkesine adamis milletvekileri ise duyarliliklarindan dolayi yasadiklari olumsuz durumlardan etkileniyorlar buda saglik durumlarini etkiliyor. Hemen sayin Gencay Gurun`un anlatmak istedigini anladim ve soylemis oldugum konuyu gundem disina cikardigimi soyledim. Cok onemli bir konuya dikkatimizi cekmisti. Sayin Gencay Gurun`u daha fazla rahatsiz etmemek icin fazla gec olmadan kendisine tesekkur ederek ayrildik.

Gelelim radyo programina sayin Gencay Gurun davetimizi kabul etti kendisini aksam yedi ile sekiz arasinda rahatsiz edecegimizi soyledik, memnuniyetlerini bildirdiler. Canli yayin konugu KADER (acilimi kadin yardim dernegi idi tam olarak hatirlayamadim suan) Izmir subesi yonetiminden agzi laf yapan bir bayandi. Ilk secimlerde milletvekilligine adayligini koymustu. Birde Istanbul milletvekili izleme komitesi sozcusu bir bayan davetli idi telefon baglantisi konugu olarak.

Bir saat gectikten sonra radyoyu arayarak konu ve konuklari bildirdim. Radyoda basladilar belirli araliklarla program ile ilgili tanitim yapmaya. Bende saatlerce ugrasarak bes sayfalik bir yazi hazirladim. Radyo yayin saati yaklastikca heyecanim artiyordu, Canli yayin konugu hanima radyo istasyonunun adresini verdim orada bulusmak uzere. Saat yediye on kala radyoda idim bayanda orada beni bekliyordu. Bizi studyoya aldilar program uzerine kisa bir gorusme yaptik. DJ bayan elimin ici asagi dogru bakarken elini asagi dogru yavas yavas indirirken konuyu toparlayin araya telefon baglantisi yada baska yayin sokacagim. Eger elimin ici yukari bakiyorsa ve asagi dogru indiriyorsam hazir olun konusmaya baslayacaksiniz diye uyardi. DJ hanimin isareti ile programi baslattik, basladim yazilari okumaya tecrubesizlikten butun yazilari okumak isi bes dakika surdu bana sure uzun gibi geldi ama basimi kaldiripta saate baktigimda sadece bes dakika gecmisti. Eyvah dedim 55 dakika nasil gececek, yanimdaki bayan sozu bir aldi taki DJ hanimin isaretine kadar. Bayanin sozunu keserek telefon baglantisi oldugunu soyledim telefonda sayin Gencay Gurun vardi, konu kadin haklari idi, ben erkek olarak kadin haklarini gundeme getirip, kadinlarin haklarina neden sahip cikmadiklarini sorguluyordum. Sayin Gencay Gurun`e ilk sorum Turkiye Buyuk Millet Meclisi kuruldugu ilk donemde bayan milletvekili sayisi 23 ve kadina verilen deger Avrupa ulkelerinden cok daha ileride iken, o donemde Mecliste 17 olan bayan milletvekili sayisini nasil yorumluyorsunuz dedim. Bu konuyu gundeme getirdigimiz icin tesekkur ediyordu. Verdigi cevabi tam olarak animsamiyorum, yanlis birseyde yazmak istemiyorum, kendisi duyarli bir kisidir, eger yanlis birsey yazipta uyarilirsam uzulurum, sunu soylemek istiyorum, o anda DJ hanim, sayin Gencay Gurun ve canli yayin konugu bayan arasinda epey terlemistim bunu soyleyebilirim. Sayin Gencay Gurun`u DJ hanimin uyarisi ile programa katildigi icin tesekkur ederek ugurladik. Tekrar programa devam ettik, aslinda programa ben degil konugum devam ediyordu. Programin bitmesine 15 dakika kala DJ hanimin isareti ile tekrar Istanbul`a baglandik, telefonda Istanbul milletvekili izleme komitesi sozcusu mimar hanim vardi. Hanim konuyu cok iyi bildigi icin Istanbul calismalari hakkinda ve kadin haklari konusunda goruslerini bildirdi. DJ hanimin hareketi ile konugu tesekkur ederek ugurladik. Son bes dakikaya girmistik, bende iyice rahatlamistim, son bes dakikanin nasil gectigini anlamadim. Rogram bittikten sonra radyo yonetimi memnuniyetlerini bildirerek bundan sonra her hafta ayni saatte program yapmamizi istedi, tabiki bundan sonra tedbirimizi ona gore alacagiz. Yayinda emegi gecen herkese tesekkurlerimi sunarim.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...