Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '09

 
Kategori
Mizah
 

Kadın kadın mıdır?

Kadın kadın mıdır?
 

Resmin yazı ile alakası yoktur, dikkat çekmek için koydum valla :))


Nihayet bir köşe sahibi olduk olmasına da, o köşeyi neyle dolduracağımızı evvelce planlamadık. Çoğul konuştuğuma da bakmayın, baya bildiğiniz birinci tekil şahısım, alışkanlıktan birinci çoğul şahıs gibi konuşuyorum.

Günlerdir kara kara düşünüyorum. Hayır, yazacak konu sıkıntısı çektiğimden filan değil düşünceli oluşum. Hangi konuda yazacağıma karar veremeyişimdendir. En sonunda eğlenceli olsun, biraz gülelim, hani güldürürken düşündüren şeylerden olsun bari aynı zamanda düşünmüş oluruz dedim (Bunlara aramızda atıştırmalık düşünmeler diyoruz).

O zaman en güzeli kadın-erkek ilişkileri üzerine ahkâm keselim, soğan doğrayalım, maydanoz tırtıklayalım, kimyon sepeleyelim dedim. İyi mi dedim. Bilmiyorum. Ama artık kararımızı aldık ve başlamak gerekir.

***

İlk konumuz kadın ve erkek milletinin temel nitelikleri üzerine olsun ki devamlılığını da getirebileceğimiz bir temel inşa etmiş olalım. O zaman “kadın” nedir, ne ister, erkek nedir, ne ister gibi genel girişimizi yapalım. Kadın nedir? İnternette yüzlerce mailde kadın nedir üzerine yazılmış yüzlerce fıkra, öykü, anı vesaire vardı lakin fast food tarzı yazmayalım diye işkembe-i kübramızdan çıkanları servis edeceğiz.

***

Kadın “hiç”tir arkadaşlar. Evet, hiç. Hiç yokmuş gibi davranabileceğiniz bir varlıktır. Çokluğun içindeki hiçlikten beslenen ve beslenme organını bilemediğimiz bir hiçtir. Ama aynı zamanda “hep”tir. Her zaman olması gereken ve ilaveten olmaması gereken her yerde olabilendir. Her zaman her yerde her koşulda her boyutta olabilen varlık zaten “hep” olmayı çoktan hak etmiştir. Kadın öyle bir varlıktır ki işte bu “hiç”lik ve “hep”lik özelliğini aynı anda taşır. Zaten bunu aynı bedende taşıyabilen başka da bir varlık yoktur. Bu ikisini örnekleyerek zihine yerleştirmek için kestirmeden ilk göz ağrınızı düşünün derim.

***
Kadın “tek”tir. Her hangi bir zaman dilimi içerisinde her hangi bir ortamda ve her hangi bir kılıkta “tek”tir. Bulunduğu yere göre “tek”liğini ispatlayabileceği çok çeşitli argümanları ve dökümanları vardır. Zaten o kocaman çantalarında bu argüman ve dökümanlardan bir demet mutlaka bulunur. Biz buna “acil durum argümanları ve dökümanları” manasında “ADAD” diyorduk. Zamanla kelime dejenere olduğundan “AZAD” haline döndürülmüştür. Tekliliğine delalet edecek en önemli argüman “biriciğim” lafzından geçer.

***

Kadın “çok”tur. Bilinen ve görünen (zahiri) halinden gayrı bilinmeyen ve görünmeyen (Batıni) hali vardır ki o yüzden çoktur. Çokluğuna delil olmadığı zamanlarda ve mekânlarda dahi esamisinin sürekli gündemde olmasıdır. Buna en güzel misal ise aramızda “dedikodu” dediğimiz kitle iletişim ve bilişim aracıdır.

***

Kadın “basit”tir. Evet, basit. Kadınlar hemen üzerime çullanmayın, anladığınız manada basitlik değil bu. Eylem-düşünce-kontrol düzlemindeki basitliktir. Evet, gerektiğinde bu üçleme içerisinde en kargacık-burgacık sorunu basitçe halledebilirler. Ancak aynı zamanda “karmaşık”tırlar. Dünyada yapılmış en karmaşık elektronik cihazlardan da karmaşık, en gizemli hazinelerden de gizemlidir. Ha yekten herkese bunu diyemeyiz o ayrı.

***

Pek verimli bir konuya giriş yaptığımı şimdi anlıyorum. Yazarken fark ettim yazmakla bitecek gibi değil. Baksanıza kadından çıkıp erkeğe geçemedik hala. Biraz da felsefi mi kaçtı ne? Bir de kadın karmaşıktır deyince burun kıvırdınız. Buyurun buradan yakın :)

Daha bunun ilk göz ağrısı var, flörtü var, evliliği var, boşanması var, varoğluvar. Ben bu konudan çok ekmek yerim size söyleyeyim.

Kalın sağlıcakla…

Murat HACIOĞLU

***

Not: Bu yazı geçen ay Balıkesir Ara-Bul Gazetesindeki “Gönül Pencerem” isimli köşem için yazılmıştır. Paylaşım maksadı ile buraya da ekledim. Maksat muhabbet :)))
 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..