Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Kadın kısmına söz düşmez

Kadın kısmına söz düşmez
 

Salonda bilgisayar başında yazılarımla uğraşıyordum, ev halkı da haftasonu olduğu için evde onlar da TV izliyorlardı.

Televizyonda bir ara “Kadın kısmına söz düşmez, düşse de kimseyi ırgalamaz!” diye bir söz duydum kahkahayı patlattım. Özellikle “düşse de kimseyi ırgalamaz” bölümü çok komik ve bir o kadar da gerçekçi geldi.

Filmin konusunu anlamadım çünkü televizyona konsantre değildim ama o söz üzerine filmin hangi ilimizde geçtiğini öğrenme ihtiyacı hissettim. Film Nevşehir’de geçiyordu.

Hoş, İstanbul’da geçse ne fark edecek, Amerika’nın göbeğinde geçse ne fark edecek! Dünyanın neresine giderseniz gidin kadın da erkek de hep aynı.

Bulunduğunuz ülkeye göre tek fark; kanun karşısında kadın-erkek eşit olması.

Bunun dışında, erkek kendini her zaman her anlamda kadından daha üstün görüyor. Bu iyi midir kötü müdür bunun hesabını yapmayacağım. İyi ya da kötü olması birşey değiştirmiyor. Erkeğin doğasında olan şeyler bunlar. Önemli olan onları mantık sınırları içinde biryere oturtabilmeleri.

Aksi halde, erkek beyninin kadın beyninden daha iyi çalıştığı gibi bir saçmalık yok yani. Tıpkı, kadın-erkek eşittir saçmalığının olmadığı gibi. Eşitlik kanun çerçevesinde olandır, bunun dışında eşit olması sözkonusu olamaz.

İşin kötüsü kanun çerçevesinde eşit değiliz. Boşanmalarda mal paylaşımlarında daha yeni yeni düzenlemeler getirildi. Onun öncesinde boşanan erkek, “mallar benim, çalışan kazanan benim” diyor kanun da kadının bütün emeklerini hiçe sayıp malı mülkü erkeğe veriyordu.

Bu nasıl bir mantık anlamak zor. Kadın ev kadını bile olsa erkeğin aşçısı, temizlikçisi, çocuklarının annesi, evinin bekçisi v.s.

Tüm bunları hadi erkek inkâr ediyor da kanun nasıl inkâr ediyordu anlamak zor. Şimdi de KEY ödemelerinde boşanmış kadınlara bu ödeme yapılmıyormuş. Paranın miktarını bilmem ama böyle bir para ödeniyorsa eşit paylaştırılmalı. Öyle ki kadın bu parayı alıp çöpe atacak bile olsa o parayı devletten almalı!

Boşanmaları önlemek için mi ısrarla boşanan kadınlarımıza garip kanunlar uygulanıyor diye düşünmeden edemiyorum.

İşte yine başa döndük;

“Kadın kısmına söz düşmez, düşse de kimseyi ırgalamaz!”

:) İyi bayramlar

http://www.esmakahraman.com/kadin-kismina-soz-dusmez/

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..