Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '08

 
Kategori
Güncel
 

Kadın milletvekillerimiz türban için ne demişler

Kadın milletvekillerimiz türban için ne demişler
 

Milliyet Gazetesi


AKP nin kadın milletvekillerini türban konusunda adım adım gitmek gerektiğini söylemişler. Şimdi üniversitelerde türbanın eğitim hakkı ile bir olduğunu düşündükleri için bu yasağın kalkmasını istiyorlarmış. Oysa farkında değiller kendilerinin de bir adlarının olmadığının; başörtüsünün bağlanma şekline bile erkekler karar veriyorlar.

Hep savunmuşlar, üniversitede eğitim hakkının verilmesini. Sanki türbanla insanların elinden eğitim hakkı ellerinden alınıyormuş gibi…

Ben de şimdi soruyorum kendilerine; “Ben de üniversiteye tuvalet giyerek gitmek istiyorum.” Benim bu eğitim hakkım için de üzülür müsünüz? Ya da siz bir kadın olarak erkek egemenler olarak verilen karalara, çıkarılan yasalara “eyvallah” mı dersiniz?

Açık ilköğretim sınavlarına dek inen türban gösterileri şimdi nasıl bir yol izleyecek; yaşayıp göreceğiz.

Sürekli söylenip duruyoruz ama kendi çözümümüzü bile başkalarından bekliyoruz. Onun için adımız da olmuyor zaten.

Kadın milletvekillerinin partilerinin görüşü ne olursa olsun türban konusunda duyarlı olacaklarını düşünmek istiyorum ama söyledikleri böyle olmadığını gösteriyor.

Televizyon kanallarında rengârenk türbanları ile boy gösteren kadınların dramı ise bu milletvekillerini hiç mi hiç ilgilendiriyor.

Sorun türban başörtüsü değil sayın kadın vekiller. Belki siz de o sıralarda son kez oturuyorsunuz.

Bunu hiç düşündünüz mü?

Fatma Şahin (Gaziantep):Bizim önceliğimiz eğitim hakkının verilmesidir. Ortada eğitim hakkı mağduriyeti var. Anayasa’da ’hizmet alan ve hizmet veren’ diye bir düzenleme yaparsanız, ihtiyaca cevap vermez. Kamuda çalışanların türban takması konusunu bugünden konuşmak yanlış olur. Çünkü konjonktür uygun değil. Bir gün gelir, kurumsal mutabakat sağlanır, ’tüm yasakları kaldıralım’ noktasına gelinirse, o gün kamuda çalışanların türban takması konuşulabilir. Bunu şimdi konuşmak sıkıntı yaratır. Ülkede uzlaşmanın temini önemli. Adım adım gitmek lazım. Eğitim hakkının verilmesine ilişkin adım atılmadan, kamuda çalışanların tartışmasını yaparsak, eğitim hakkı da çözümsüzlüğe gider.

Halide İncekara (İstanbul): Üniversitelerde eğitim hakkının verilmesini hep savundum. Kamusal alan lafı beni hep rahatsız etmiştir.

Fatma Kotan (Ağrı): Üniversitede eğitim hakkının önündeki engeller kaldırılmalı. Anayasal çerçevede yapılacak bir düzenleme ile bu sorun çözülecektir. Ancak kamusal alanda türbanla ilgili bir görüşüm yok.

Öznur Çalık (Malatya): Başbakanımızın da söylediği gibi, şu anda yüksek öğretim kurumlarında kılık kıyafet düzenlemesi yapılarak sorunun çözülmesinden yanayım. Kamuya ilişkin bir görüşüm ve yorumum yok.

Güldal Akşit (İstanbul): Üniversitede eğitim görmek isteyenler açısından nasıl bir sıkıntı olduğunu biliyoruz. Bunu çözmek konusunda partimizde bir mutabakat var. Ancak kamu çalışanlarının türban takması konusunda bir çalışma söz konusu değildir.

Canan Arıtman (İzmir) :AKP hükümetleri döneminde ve araştırmalar gösteriyor ki örtünme hızla yayılıyor. Bir toplumsal baskı söz konusudur. AKP döneminde cumhurbaşkanı, başbakan ve bakan eşlerinin başının örtülü olması nedeniyle toplumda bir model oluşuyor. Aslında iktidar sadece kadının başını örtmeye çalışmıyor. Başarısızlığını, yolsuzlukları, işsizliği de türbanla örtmeye çalışıyor. Daha da önemlisi önemli bir siyasi projenin, siyasal İslam’ın da üstü örtülüyor. Demokratik rejimden teokratik rejime, milletten ümmete geçişin de bu yolla üstü örtülüyor

Nur Serter (İstanbul) :Devletin en üst düzeyde görev alanların eşlerinin başının kapalı olması toplumda bir rol model oluşturuyor. Onun için kadın haklarına sahip çıkan herkesin, türbanın bir kıyafet özgürlüğü değil, karşıt bir görüş olduğunu savunmaları gerekir. Kadının başını örtmesine zorlanması bir ayırımcılıktır.
Ayla Akat (Batman): Din ve vicdan özgürlüğü vardır. Din ve inanç konularında erkekten çok kadına baskı yapılıyor" görüşünü savunan Akat, "Eğer bu özgürlük kısıtlanıyorsa, varsa hükümlerin engellenmesini isteriz. Kadının türban takmaya zorlanmasını kadın insan hakları olarak ele alıyoruz. Burada kadın insan haklarının engeli söz konusudur. Dini konularda erkekten çok kadına baskı yapılıyor" dedi.

Beni en çok üzen kadın milletvekillerimizin bu gün başörtüsü diye yola çıkanların nerde duracaklarını görememeleridir.

CHP ve DTP kadın milletvekilleri daha duyarlı türban konusunda.
İlgili ilgisiz herkes konuşacak hem de her şey için.

Adı mahalle baskısı mı yoksa mikrofaşizm mi her ne ise kadın üzerindeki baskılar artarak çoğalacak…

Resim: http://213.243.28.14/2008/01/29/son/songal201.asp

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..