Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '08

 
Kategori
Haber
 

Kadın öğretim üyeleri ''üniversitede özgürlük'' istemiyor mu?

Kadın öğretim üyeleri ''üniversitede özgürlük'' istemiyor mu?
 

Üniversitede Özgürlük başlığıyla bir blog sitesinde hazırlanmış bir liste bulunuyor. Üniversitede özgürlük adı altında türbana destek olan öğretim üyelerini adları.

1407 kişilik bir listeyi değerlendirdim. 3 Şubat 2008 saat 12 itibariyle verilen listeydi.

Emekli öğretim üyelerini çıkardıktan sonra Erkek ve Kadın öğretim üyelerini saydım. Hem erken hem de kadın adı olma olasılığı olanları Kadın olarak saydım, çünkü burada anlatmaya çalıştığım listedeki kadın öğretim üyelerinin ne kadar az olduğuydu.

1399 kişilik listede 1323 erkek, 74 kadın öğretim üyesi var
Listedeki kadınların yüzdesi 5, 3.

Ülkemizde akademisyenler içindeki kadın yüzdesi 36 olduğuna göre bu listeye yansımasının oldukça düşük olduğu görünüyor.

Üniversitelerimizde 100 öğretim üyesinden 64’ü erkek.
Türbana destek veren 100 öğretim üyesinden 95’si erkek.

Üniversitelerimizde 100 öğretim üyesinden 36’sı kadın.
Türbana destek veren 100 öğretim üyesinden 5’i kadın.

Bundan şu sonucu çıkartabilirler: Kadın öğretim üyeleri “üniversitede özgürlük” istemiyor mu?

Ben çıkardığım sonucu aktarayım: Kadın öğretim üyeleri tehlikenin daha iyi farkındalar. Türbanı serbest bırakmanın aslında kadınların özgürlükleri kısıtlanması anlamına geldiğini biliyorlar.

Notlar:

Listede bazı hatalar da olabilir:

• Cumhuriyet Üniversitesi listesinde aynı adılı bir Profesör ve bir doçent vardı, bir hata olabilir.
• Süleyman Demirel Üniversitesinde aynı adlı iki profesör bulunuyor, bir hata olduğu kesin.
• Ayrıca üniversitesi yazılmamış yaklaşık 150 öğretim üyesi bulunuyor.

Ankara, 3 Şubat 2008 14:20

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..