Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '11

 
Kategori
Eğitim
 

Kadın öğretmenler daha başarılı olur.

Kadın öğretmenler daha başarılı olur.
 

Öğrettiğiniz bir tek harfe kırk yıl köle olurum.


Kadın öğretmenler daha başarılı olur. 

Prensipte, " Kadın öğretmen de, erkek öğretmen de eşit düzeyde başarılı olur." diye düşünülebilir; güzel okuyucum. 

Ancak şahsi fikrim, şahsi inancım bana "Kadın öğretmenler daha başarılı olur." diyor. Çünkü; 

- Öğrenci, özellikle de ilköğretim öğrencisi, öğretmeninden şefkat, merhamet ve sıcak bir ilgi bekler.Çocuk aklıyla farkında olsun, olmasın. İşte o anda, evli ya da bekar farketmez, kadının yaradılışından gelen anaç yapısı, merhametli yüreği, erkekten daha şefkatli olan yumuşak mizacı devreye girer. 

- Çocuk, hele de küçük çocuk, yuvasından sonra ikinci sosyalleşme alanı olan okulda, anne gibi davranan bir öğretmene daha çok ve çabuk ısınır; ister istemez. 

- Türk aile sisteminin sosyal açıdan yanlış programlanması sonucu: anne güzel olan şeyleri, evladı koruyup, kollamayı, baba, pis işleri, korkuyu, şiddeti, otoriteyi temsil eder. Bu yüzden çocuklar malesef, annelerine daha yakın ve sıcak, babalarına daha soğuk ve mesafeli oluyor; davranıyor. Yeni nesil anne babalar çağın gereklerine uyarak daha dengeli ilişkiler kursalar da, çocuklarıyla; klasik ana baba yaklaşımı hala egemen. Dolayısıyla evden okula babayla daha mesafeli ve önyargılı gelen çocuk, kadın öğretmene daha çabuk uyum sağlar. Daha çabuk kaynaşır. 

- Yaradılışları gereği, kadın daha detaycı ve derinlemesine, erkek daha yüzeysel ve sonuç odaklı davranır. Oysa eğitim, uzun soluklu, sabır ve süreklilik isteyen, iyi planlanması gereken bir süreç işidir. Durumları erkekler; süreçleri kadınlar daha iyi yönetir. Bu yüzden süreci daha iyi yöneten kadın öğretmen, erkekden daha başarılı olur. 

- Bütün yetişkinlere sorun, en önce ve en hızlı ilkokul öğretmenlerini hatırlarlar. Hele de o öğretmen kadınsa... Çümkü kadın öğretmen 2. anne demektir o yaşlardaki çocuklar için. Hatta okula yeni başlayan çocuk, uzun bir süre öğretmeninin isteğini, sözünü annesinden bile çok dinleyebilir. Bu yönde onlarca yaşanmış olayın şahidiyim. Oradan biliyorum. 

- Toplumumuzun öğretmenliği ilk tahlilde, kadınlara daha çok yakıştırdığını gözlemlediyseniz eğer, yazımdaki dayanakların çok da haksız ve yersiz olmadığını kabul edeceğinizi düşünüyorum; hoşgörünüze sığınarak. 

Buradan eğer hayattalarsa, ilkokul öğretmenlerime selam göndererek yazımı tamamlamak istiyorum: Münevver Şahin, Latife Mazman, Güler Dağlı öğretmenlerim! Hepinizi hala çok seviyorum. Hasretle o kutsal ellerinizden öpüyorum. Bir ömür boyu sağlık, mutluluk, sağlık ve bereket diliyorum; size ve eğitim hayatım boyu bana emek veren tüm öğretmenlerime, Hepinizi kucaklıyor, izin verirseniz eğer hepinize yürek dolusu Cemce sevgilerimi yolluyorum. 

İyi ki varsınız. Ve siz , bu çocukların ve bu ülkenin yarınlarısınız. Dün de, bugün de yarın da; daima... 

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..