Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

TÜLİN SAKALLIOĞLU DEMİRSOY

http://blog.milliyet.com.tr/demirsoy

11 Mart '21

 
Kategori
Aile
 

kadın olmak

Küçük kız sadece güven duymak, hissetmek istiyordu sadece. GÜVEN

 

Küçük kız ve babası arasındaki dialog;

Küçük kız: Baba beni ne kadar seviyorsun?

Baba: seviyorum işte kızım.

Küçük kız: Baba ne kadar ama?

Baba : Oooofff

Küçük kız: Baba bana birşey olsa ne yaparsın?

Baba: O nereden çıktı şimdi durup dururken yaww.

Küçük kız: Baba beni mi daha çok seviyorsun yoksa Poyraz'ı mı? (Poyraz kuzeni oluyor bu arada)

Baba: Sen benim kızımsın, ama Poyrazı da seviyorum tabiki.

Hep soru ve hep karşılığında soru ile alınan , yoruma bırakılmış cevaplar. O çocuk küçücük beyniyle bunu sadece negatif yorumlar. Çünkü onun henüz muhakeme yeteneği yoktur. O çocuk.... Başka birşey değildi o an. Sevilmek isteyen, sevildiğini hissetmeye muhtaç ve güveni hissetmek isteyen çocuk...

Ne olurdu ki o çocuğa istediği cevapları anlayacağı bir dilde verseydi o baba. Ne kaybederdi. Aklınca adil mi oluyordu. Neye kime karşı adaletti ki bu. O çocuk zaten evin tek çocuğuydu, şımaracak diye mi korkmuştu baba. Şımarsaydı o yaşta, sevgiden şımarsaydı eşke, ne zararı olurdu ki. Bedava vereceğin birşeyden keşke şımarsaydı.

Sen o yaşta ekecektin çocuğa güven ve sevgi tohumlarını. Yanlız anne ile olmuyor bu işler, baba da çok büyük etkendir çocuğun bu iki duyguyu almasında. Hatta baba bence daha büyük etkendir. Çocuk bilmelidir ki ona birşey olsa babası kale gibi durur yanında, korur du onu. Sevgili babalar, kız çocukları biraz daha özen istiyor bu konuda. Arkasında durulmasını istiyor ve bu gücü hissetmek istiyor. Nolur bunu hissettirin kızlarınıza.

Siz o sevgi ve güveni vermezseniz ona, o da aklı başına gelip muhakeme yeteneğini kazandığında , en önce sizden alır intikamını, sizi sevgisinden mahrum bırakır. Sizin küçükken başına kaktığınız herşeyi büyügüğünde tokat gibi yapıştırır yüzünüze sözleriyle. Ama şunu da bilin ki, hep eksiktir bir yanı, hep çocuk gibi sevgi ve ilgi bekler sizden.

Güven duygusundan yoksun büyüyen kız çocukları kolay kolay da hayatına bir erkeği sokamıyorlar. ''ya beni ilk zorlukta ortada bırakırsa'' düşüncesi hiç gitmez aklından. Ve artık ne yapsanız bunu değiştiremezsiniz.

Çocuklar ilk doğduğunda gözleri kapalı doğarmış. Sonra sonra duyduğu sevgi dolu seslerle güven kazanmaya başlar ve gözlerini yavaş yavaş açarmış. Yani güven henüz bebekken hissettirilmesi gereken duyguymuş. Esirgemeyin bunu çocuklarınızdan.Bu kadarcık şey zor gelmesin size. Ben çalışıyorum, bütün gün yorgunum, bir de bununla mı uğraşayım demeyin lütfen. O zaman çocuk ta yapmayın keyfinize göre.

Sağlam kişilikli çocuklar ama özellikle kız çocukları istiyorsanız, bunu ailede vereceksiniz çocuklarınıza. Ben baba olarak sorumluluklarımı yerine getiriyorum, hayat benim hayatım, dilediğim gibi yaşarım diyemezsiniz. Eğer siz bunu derseniz, 60 yaşına gelip  yanınızda bir nefese ihtiyaç duyduğunuzda da aynısını size söyler o çocuklar bunu unutmayın. Tecrüba ile sabittir.

Kadın herşeyi hisseder, saf kadın yoktur, zamanını bekleyen kadın vardır uuntmayın. Kadınlar eksik etek değildir aslında, bence bunu kadının gücünü hazmedemeyen bir erkek söylemiştir. Sanırım hiçbir erkek te kadının dolmuş sabrını sınamak istemez, çünkü o sınanmadan sonra artık kadın gitmiştir o radan. Belki madde olarak duruyordur ama manen çoktan gitmiştir. Sevgisi ve fedakarlığını sınayan insandan gitmiştir. Çünkü çocukken zaten babası da bilememiştir onun sevgisinin kıymetini. :(

Sözün özü şu ki; kızlarınızı sevin sevgili babalar, onlarla ilgilenin, onlara güven duygusunu hissettirin. Her şartta onların yanında, arkasında, önünde duracağınızı bilsinler. Çünkü kadın ne kadar güçlü olursa olsun her şartta sevgiye ve güvene muhtaçtır.

Kadın ne kadar güçlü olursa olsun hep sevgiye ve güvene açtır. Bunu hissettirin onlara ve kadın ne kadar güçlü olursa olsun hep gözünde bir damla yaşı vardır.

GÜÇLÜ OLANIN  İÇİNE, GÜÇSÜZ OLANIN DIŞINA AKITTIĞI BİR DAMLA YAŞ. :(((

                                                                                          SAYGI VE SEVGİMLE

 

 

 
Toplam blog
: 12
: 122
Kayıt tarihi
: 08.11.12
 
 

İzmir'in sıcacık insanlarla dolu olduğu güzel bir mahallesinde dünyaya gelmişim ve ne şanslıyım k..