Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kadın olmak

Kadın olmak
 

Dünyadaki serüvenimiz dişi doğmakla başlıyor aslında. Dikkat edin dişi diyorum; yani kadın, kız demiyorum. Sadece dişi kelimesine benzer olarak bayan diyebilirim birde. Diğerleri yasak. Niye mi? Bizi bölmeye daha doğduğumuzda başlamışlardır aslında. "Çocuğunuz kız mı erkek midir? İlk soru... Evlenince birden kadın olursun. Bir bekaret değiştiriverir bütün hayatını. Miladımız bekâretimizdir. Ama ERKEKLER doğduklarında a ERKEKTİR, evlendikten sonrada... Onların miladı yoktur cinsel kimliklerinde. Herif, adam vs... erkeğin cinaslı kafiyeleridir sadece... CİNSEL KİMLİK miladımızdan önceki kız bebekliğimiz, kız çocukluğumuz ve miladımızdan sonraki kadın oluşumuza baktığımızda anlarız aslında bölünmüşlüğümüzü...

Bizde fark etmeden destek oluveririz bu ikileme..Psikolojimiz ben artık bir kadınıma dönüşüverir olgunlaşmış bir edayla....Ve kutlamaya başlarız 8 mart dünya kadınlar gününü daha bir hakkıyla...Haklarımız vardır artık tartıştığımız....Kadınız ya gün bizim günümüz...!YA MİLADIMIZDAN ÖNCESİ??? Kız çocukluğumuz? O dönemimizde yok muydu kızlık haklarımız*?Dünya kızlar günü yoktu dimi mesela... Kimse tartışmazdı haksız yere dövülen, öldürülen kız çocuklarının durumunu... Biz yaşamamış gibiyiz o günleri... Amacım polemik yaratmak veya kaos oluşturmak değil tabiî ki. AMA CANIM SIKILIYOR BU KAVRAMSAL KARGAŞAYA. Ne demek "Dünya KADINLAR GÜNÜ"?

Dünya bayanlar günü niye değil?"KADIN” Kelimesinin içine girmiyor benim bütün parçalarım. O zaman dilimizde de kullanmayacağız kadın -kız farkını. Kullanıyorsak ve buna dil zenginliği diyorsak o zaman değiştireceğiz dünya kadınlar günü ifadesini. BİLİYORUM; bugün tartışılması gereken belki en gereksiz şey yazdığım satırlar... Ama taaaa eskiden beri içimde bir ukdeydi kalan bu kavramsal tutarsızlık. SADECE ÖNEMSİZ GÖRÜNEN BAZI ŞEYLERİN BAZEN TEMEL ANLAMI DA ZEDELEDİĞİNİ ANLATMAK İSTEDİM...Çünkü ben kadınlar günü ifadesinden dolayı 8 martı çocukken ve genç kız iken hiç kutlamadım..VE çevremdeki hiçbir arkadaşımın da kutladığını görmedim...

O GÜNÜ HEP ANNELERİMİZE AİT SANIRDIK... Daha yeni farkındayım 8 Martın bütün bayanların günü olduğunun... ERKEKLER NASIL YAŞAMLARI BOYU HEP ERKEKSE, BİZDE YAŞAMIMIZ BOYUNCA HEP BAYANIZZZZ... İnanın bir kız çocuğunun haklarını arayabilmesi, yanlışlar için savaşabilmesi için ilk önce kendisini o kavrama ait hissetmesi lazım... BENCE BİZ 8 MARTTA İLK ÖNCE KENDİMİZE, SONRA ÇEVREMİZE BAYAN OLDUĞUMUZU HATIRLATARAK VE GURUR DUYARAK BÖLÜNMEDEN TEK YÜREK OLARAK BAŞLAYALIM... KAFAMIZDAKİ KAVRAMI TEKLEŞTİRELİM Kİ BELLEKLERDE TEK İMGEYLE BÜTÜNLEŞELİM... ÖNCE KAVRAMLARDA SONRA YÜREKLERDE BİR OLMAYA... 8 MART "BAYANLAR"GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN...

 
Toplam blog
: 15
: 1067
Kayıt tarihi
: 23.02.08
 
 

Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilimdalında Öğretim Görevlisiyim..