Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Portakal Çiçeği ve FISILTI

http://blog.milliyet.com.tr/elvince

30 Mart '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Kadın olmalı yalnızlığım

Kadın olmalı yalnızlığım
 

Acaba yalnızlığın cinsiyeti olur mu? Eğer oluyorsa, ki ben olduğunu her daim kabul etmişimdir, benim yalnızlığım güler yüzlü, tombulca bir kadın. Ak gerdanlı, altın bileziklerle dolu bembeyaz bileği oldukça kalın. İşveli işveli bir yaklaşımı var ki pencereme doğru, sanırsınız bütün yalnızların masalarında raks eden çengi kadın ‘o’.

Azametinden mi nedir korkuyorum bu kadından, git başımdan diyorum. Git başını döndür erkeklerin, ben senin hemcinsinim. Hem bir yerde sen benim sayemde var oldun. Şıngırdatarak bileziklerini karşımda biraz daha devleşiyor. Mum ışığında ellerimle şekillendirdiğim duvara yansıttığım gölgelerden korktuğum gibi, ondan da korkuyorum!!

Mumu her an söndürebileceğimi ve kaybolacaklarını bilmeme karşın, gölgeler aç sülükler gibi yapışırdı gözlerime, bakışlarımı duvardan alamazdım mum hep yanardı, ben hep ağlardım. Sülükler göz kapaklarımı emer doyuncaya kadar bırakmazdı. Korkularımla beslenir, iğrençleşip patlayacak hale gelinceye kadar göz kapaklarımdan düşmezdi. Mumları söndürmeye karar verdiğimden beri sülükler kabuklarını değiştirip ‘o’ oldular.

Zor olmadı bu değişim, günlerce asılı kozalarının içinde beklemediler. Ben hemen tanıdım onu , bileziklerinin sesini daha mumları üfler üflemez duymuştum.

Penceremden içeri süzülen bu kadınla iyi geçinmeliyim. Bilgisayarımın başındayım bileziklerinin sesini dinliyorum, adımlarını saydım çok yaklaştı; alışmış gibiyim, bu sesi seviyorum. Şişman bedeni bana bez bebeklerimi hatırlatıyor; çocukluk günlerimden kalan en sıcak anılarım gibi..

Fal bakabildiğine eminim, kahve molası vermeliyim. Kahve telvesinde neden kesildiğini görebilir mi Topal Yunus’un ceviz ağacının?…Sahi neden sevmez ceviz ağaçları topalları?

Şiir okumalıyım yüksek sesle, ’o’nun da ağlayabileceğini biliyorum; yanarken bir çocuk Hiroşima’da.

Büyümez ölü çocuklar…

Yalnızlık büyür, önce göz bebeklerine sonra saçlara yerleşen ateşler gibi…

Sahi neden büyümez ‘ölü çocuklar’?

Bana hep beyaz sabun kokar saçları, çaktırmadan masamın üstündeki kırıntıları kuşlara vermeliyim ki ‘O’ masamın pisliğinden krize girip devleşmesin. Hay Allah! Az sonra kedi içeri süzülür, tüylerini dökecektir , çığlıklar atmaya başlamadan ‘O’, kediyi içeri sokmamanın yolunu bulmalıyım....

Sahi neden sevmez kedileri insanlar?

Raks edişini çok seyrettim, yorgunluktan bitap düşünceye kadar gece yarısı kah bir asansör, soğuk bir yatak, bir hastanenin koridoru fark etmez; Unutuncaya kadar raks edişini.

Bu gece çok yorgun olmalı , göz göze geliyoruz. Ağlıyor. Kanepeye oturuyor, titrek bir sesle ‘ gel’ diyor, gidiyorum. Dizlerine koyup başımı kalın bilekli elleriyle saçımı okşamasını istiyorum. Uykum var. Bir ninni söylüyor şimdi, uzaklardan geliyor sesi, annemin sesi gibi. Huzurluyum. UYUYORUM…

 
Toplam blog
: 76
: 2902
Kayıt tarihi
: 06.11.06
 
 

"Yasamak sakaya gelmez,büyük bir ciddiyetle yasayacaksinbir sincap gibi mesela,yani yasamin disinda ..