Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Kadın şair neden az!

Bu benim de kafama takılan bir konuydu. Bildiğim bir şair vardı tarihte, o da Şair Nigâr Hanımdı! Diyeceksin ki sanki çok şiir okurdun da kadınını arıyorsun!

Bunu şuna yorardım arkadaşlar!

“Kadın duygularını açık etmemeli! Yolda mendil bile düşürmemeli! Yazın da şemsiyeyle dolaşmalı!” türü düşünen zihniyet, kadınlarımızın layık olduğu yere gelmesini engellemiş!

Duygularını ifade edememiş kadınlarımız. İçe dönük kalmışlar! Tabiatıyla da donuk!

Ama bir de şöyle düşünmüyorum değil!

Hanımlar böyle ince duyguları hep erkeklerden bekledikleri için mi yazma gereği duymuyorlar! Narsist kalıtım, bu tür bir eğilimi kendi ekseninden sapma mı olarak görüyor?

Buna benzer sorulara cevap verme yetisine sahip değilim!

Benim daha pragmatik yaklaşımım var!

Diyelim bir kadın şair, Genç Osman şiirini nasıl yazardı! Şiir şöyle başlıyor!

“Bağdat’ın kapısın Genç Osman açtı.

Düşmanın cümlesi önünden kaçtı oof ooof!”

Bunu şöyle yazdığını düşünün!

“Bağdat’ın kapısın açtı Genç Osman!

Unuttum ocakta yandı patlıcan oof ooof!”

Geldiniz ki eve yemek yok!

“Hani yemek hanım?”

“Şiir yazıyordum, bu arada Ezel de başlamamış mı?”

“Diyelim başladı, sonra!”

“Ocağa da patlıcanları koymuştum karnıyarık için!”

“Unuttun yandılar!”

“Nasıl anladın?”

“Şiir ne oldu?

“O da yarım kaldı işte! İlhamım gitti ya!”

“Hanım, sen ne anlarsın kahramanlık şiirinden! Adam kelle koltukta savaşıyor! Senin gibi koltukta dizi mi seyrediyor? O hissi bilmek lazım, hissetmek lazım! Yumurta var mı ? Bari iki yumurta kır da ayranla götüreyim! Öldüm açlıktan!”

Bu örneği hanım çevreler şöyle yorumlayabilirler!

“Efendim, kadında oluşan panik havası onun ilhamını negatif yönde etkilemiştir. Bunun yegâne sorumlusu evin erkeğidir. Erkek olmasaydı, kadın ne yemek derdini düşünürdü ne de patlıcan yandığında dert ederdi, rahat rahat şiirini yazardı! “

“ Tamam evde erkek yok! Devam et bakalım şiire!”

“Bağdatın kapısın açtı Genç Osman!

Haydi kıvıralım Halimem yandan yandaan!”

Haklılar! Kadın şairlerimiz olmalı! Milliyet Blog'da var Allaha şükür! Gelecek için umutluyum!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..