Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '09

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Kadın ve erkek eşit midir?

Sayın okurlar, Sn. Fatih Çekirge' ye açık mektup başlığı altında bir yazı yazdım. (Aslında o yazı bir hafta önce Sn. Çekirge' nin şahsına gönderildi. Cevap gelmeyince blog sayfama aynen alındı.) Yazıya gelen bir yorum/eleştiri üzerine bu kez tartışamama becerimiz ile ilgili bir yazı yazdım ve sonra ilk bahsettiğim yazı için daha ılımlı ama yine eleştirel bir yorum aldım. Her iki yorumu ve isterseniz cevabımı da okuyabilirsiniz. Ama sanırım hazır açılımlar havada uçarken bir de kadın erkek eşitliği açılımı üzerine yazayımda bu konununda açıklığa kavuşması konusunda açıkça açılım çalışmaları başlasın dedim. (Sanırım öncelikle bu cümleninde hakkını teslim edersiniz.)

Sayın okurlar bir şeyin (o şey her ne ise) fiilen var olup olmaması ayrı bir konudur, bu varlığın inkar edilmesi ayrı bir konudur. Bu nedenle tüm insanlar sadece cinsel ayrım nedeni ile değil, bizleri birbirinden farklılaştıran her özelliğimize karşın eşittirler. Bu bir vakıadır. Yineliyorum kabul eder veya etmezsiniz bu sizin sorununuzdur. Ama ben kabul edenler tarafındayım. Bir başka deyişle kesin olarak kadın ve erkeğin yorumsuz bir biçimde akıl, davranış kalitesi vb kişisel özellikler nedeni ile eşit olduğunu kabul edenlerdenim. Benim için akıllı insan, akılsız insan, kaliteli insan kalitesiz insan, analitik düşünmeye çalışan, analitik düşünmeye çalışmayan insan vardır.

Bu nedenle son derece doğal olarak tüm insanlar saygısızlık yapılmaması koşulu ile cinsiyet dahil hiç bir ayrım gözetilmeksizin eleştirilebilirler bence. Eğer sadece kadın olunduğu için eleştirilemezlik söz konusu olacak ise o zaman bu kendi içinde garip bir çelişki yaratır. Çünkü bu tam anlamı ile kadını cinsel kimliği ile farklı görüp, hoş tutma çabası demektir. Oysa yapmamız gereken şey tüm insanların eşit olduğunu kabul ederek saygı sınırlarını aşmadan somut bir şekilde düşüncelerimizi kadınlar dahil herkese ifade etmektir. Sanırım, sadece ülkemizde değil ama ülkemizde özellikle bazı düşünce sistematiklerinde fazlası ile hissedilen kadınlar aleyhine insan hakları ihlallerini baz alarak, kadınları her zaman, her konuda sadece kadın oldukları için eleştirilemez kabul etmek, bizzat kadınlara yapılabilecek en büyük haksızlıktır.

Ancak bir noktayı özellikle tekrar vurgulamak istiyorum. Ben tüm insanları, insanı insan yapan -şu anda ortada pek esamesi okunmayan- özellikler nedeni ile eşit kabul ederim. Yani erkeğin daha kaba, daha sert, daha dirençli fiziksel özelliklerinden dolayı daha kolay icra edebileceği, beyinsel fonksiyonları çok fazla gerektirmeyen bazı eylemleri kadınların yapmasını -ki bunlardan bazılarını erkeklerde neden yapar anlamıyorum- veya yapıyorlarsa da erkekler kadar yapma çabalarını anlayamam. Örneğin daha önce de yazmıştım, ben spor kisvesi altında şiddet amaçlı eylemlerin -boks, kick boks vb- yapılmasını erkekler dahil anlayamıyorum. Hatta daha ötesi sigara yasağı gibi yasaklanmalarından yanayım. Dikkat edin ben boks tehlikeli diye yasaklansın demiyorum. Amacı karşısındakine verebileceği en yüksek zararı verecek şiddeti uygulamak olduğu için yasaklanmalı diyorum. Ama daha acısı kendilerini yerlere göklere koyamayan kadın hakları, insan hakları savunucularının, entelektüellerin buna neden seslerini çıkarmadıklarını anlayamıyorum. Neden bir kadın diğer bir kadının en hassas en güzel noktalarına vurmak ister. Hadi biz erkekler magandayız. Ya kadınlar. Neden bir kadın, Allah' ın onlara bir lütfu olan o olağanüstü zerafetlerinin canına okumak uğruna yüz kiloya varan ağırlıkları kaldırmak ister. Ki ben erkeklerde bile ağır siklet halterci neden olunur anlamıyorum. Hadi halterde hafif sikletleri erkeklerde biraz anlayışla karşılabiliyorum. O kadar kaslı güçlü vücut belki erkek milletine gider. Ama ya kadınlarda.

Neden kadınlarımız eşitliği her alana yayma çabasındayken aslında kendilerini olanca güçleri ile ayırıyorlar. Neden eşitliği sadece beyinsel fonksiyonlar ile bunlara bağlı davranış biçimlerinde aramıyorlarda, başka alanlarda bir arayış içindeler ve neden kadınlar eleştirilemez. Neden kadınlara saygısızlık içermeyen ama çok açık çok somut bir eleştiri dahi yapılamaz. Neden yapanlar hemen suçlanır ? Sanırım kadınların asıl koruması gerekenler kesin olarak eşitliğe inananlardır.
 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..