Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kadın ve futbol,

Kadın ve futbol,
 

internetten


Kadınlar futboldan genelde hoşlanmaz. Futboldan gerçekten hoşlanan kadınlar da var elbette ama istisnalar kaideyi bozmaz diye düşünüyorum. Kadınların futbol izlediği belki de tek zamanlar milli takımın maçlarıdır. Benim için en azından öyle.

Yıllar önce yeni evli olduğum zamanlardı. Eşim futbola aşırı meraklıydı. Zaten TV’de fazla seçenek yok, o illa futbol izlemek istiyor, benim gönlüm olsun diye izlemiyor, bu sefer ben vicdan yapıyorum. Baktım böyle olmayacak ben de Galatasaray’ın o zamanlar Avrupa’da en parlak günleri, bir cimbomlu olarak futbolla ilgilenmeye başladım. Hem öyle ki, geceleri oturup Erman Hoca ve Şansal Abi’yi izliyorum. Eşim transfer haberlerini benden alıyor falan. Sonra bir dönem geldi acayip sıkıldım. 22 tane erkeğin bir topun peşinden koşmalarını seyretmek artık zevk vermiyordu. Hatta o kadar saçma bulmaya başladım ki, bir dönem futbol fanatiklerinin zekâlarından bile şüphe ettim.

Eh yaş biraz kemale erince, her şeyi kabullenmeye başladıktan sonra futbolu da normal bir spor dalı olarak gördüm. En azından milli takımın maçlarını izlemeye başladım. Ama öyle hazırlık maçı falan izlemem. Harbiden, dünkü gibi maç olacak. Gerçekten zevkle ama hiç heyecanlanmadan, bütün sonuçlara hazır, hakeme küfretmeden sakin izliyorum maçları. Tabii bu maçlar turnuva maçı olduğu için galibiyetleri elbette hoplaya zıplaya kutluyoruz.

Kadın ve futbol birbirine çok uzak kavramlar gibi görünse de, sporun her dalı güzel. Spor yapmayı seven ve yararına inanan biri olarak, hayatında hiç spor yapmamış göbekli erkeklerin futbol aşkını anlamakta hala güçlük çekiyorum. Ayrıca maçlarda veya maçlardan sonra meydana gelen şiddet olayları canımı fazlasıyla sıkıyor. Ne olur, sevincimizi de, üzüntümüzü de normal yaşayalım. Okulda çocuklara “yendik şişirdik, dolma yaptık pişirdik” tekerlemesini bile söyletmiyorum. Yenileni kutlama, rencide etmeden sevinme davranışlarını kazandırmaya çalışıyorum. Lütfen çocuklara kötü örnek olmayın. Emeklerimi de zayi etmeyin.

Erkekler de eşlerinin maç seyrettiği bu nadir zamanların kıymetini bilerek davransınlar. Sen anlamazsın moduna girmesinler, kadınlar biraz dikkatini verse çok iyi izleyici olurlar. Çünkü kadınlar ayrıntıcıdırlar, hafızaları güçlüdür, daha objektiftirler, en azından bir fanatik gibi maçtan sonra havaya ateş açıp insanları öldürmezler. Olaya bir spor karşılaşması olarak bakar, ölüm kalım olayı haline getirmezler. Bir de futbolcular arasında yakışıklı erkek sayısı az, kadınlar bundan dolayı da futboldan haz etmiyor olabilirler.

Hollanda-Rusya maçı başlıyor. Bu maçı izleyeceğim, Hollanda milli takımında yakışıklı futbolcular var...

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..