Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '17

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Kadın yeniden

Kadın yeniden
 

8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü


Evde salondaki masada laptopta takılırken eşim TV izliyordu birden anlamlı ve insanın içine nüfuz  eden birkaç cümle duydum, kamu spotu sandım daha da pür dikkat kesildim hayır değildi bu bir reklam filmi idi duygulandım, heyecanlandım, gözlerim yaşardı ve izledim, çok beğendim, umut doldum. İzlediğim; Filli boya “8 Mart 2017 Dünya Kadınlar Günü” reklamının ekşi sözlük gündem sayfasındaki izleyici yorumlarını paylaşmak istiyorum sizinle.

-Şiir tadında reklam olmuş. Ellerine sağlık emeği geçen herkesin.

-Burası Türkiye, özgürüz biz! özgür insanlarız.

-Kadınlar gülmez ise olmaz ki yani, o zaman çiçekler de açmasın.

-“Türk halkına” hitap eden reklamlar arasında gelmiş geçmiş en iyi reklam olabilir.

-Halka dokunan, halka değen, halkın damarlarından yürüyerek konuşan bir reklam olmuş, tebrik ediyorum emeği geçenleri.

-Toplumun yaşadığı sorunlara dokunan bir reklam olmuş.

-8 Mart dünya kadınlar günü reklamları ile her sene üstüne koyarak devam ediyor. Yine tüm ulusal kanallarda aynı anda yayınladığı reklam ile hem alkışı hem tebriği hak etmiştir.

-İçinde geçen her kelimesiyle beni etkilemiş reklamdır, alkışlıyoruz.

-Kadının elinin değmediği hiç bir şeyde bereket olmaz, bayıldım ki ne bayıldım.

-Kadın olduğum için değil gerçek kadınlardan bir reklam olduğu için.

-“Kadın gülmeyecekse o zaman çiçekler de açmasın” sözüyle alkışı hak etmiş reklamdır.

-Yapmayın böyle reklamlar lütfen! İnsan umutlanıyor sonra.

-Kalabalık bir odada herkes birbiriyle konuşurken, yavaşça seslerin kesilmesine ve bütün başların televizyona dönmesine neden olan reklam. bir süre de sessiz kalındı, şu an herkes kafasının içinde kadın cinayetleri, çocuk evlilikleri, Atatürk ve haklarımızın geleceği hakkında düşünüyor sanırım. Hülasa, güzel bir sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler projesi olmuş.

-Kadınlarımız var, cumhuriyet değerleri var, güncel siyasi sorunlar var, var oğlu var.

-İzledikten sonra beni koşa koşa fikirlerimi paylaşmaya itmiş reklamdır. Görünen o ki pek çok kişi benimle aynı fikri paylaşmış. O kadar güzel değinmişler ki içimizde saklı tuttuklarımıza, ağladım itiraf edeyim. Duygu sömürüsü yapmadan, içtenlikle yapmışlar bunları helal olsun. Birbirlerine bakan çiftten tutun da sac başında gülmeyi savunan ablalara ve atamıza kadar kalbe dokunan bir sürü ayrıntıyı bize hasret kaldığımız insanımızın sesinden yansıtmıştır. Defalarca yayınlansa da izlesek, izlesek...

-Teyze dedi ya “insanlığın okulu yoktur yavrum” vurdu geçti. Görüyorum ve arttırıyorum insanlığın dini, kitabı da yoktur annem. Hayatta insan olmak, olabilmek kadar kolay bir şey yoktur.

- Bir umut diyorduk ya hep, içimizi ısıttı. emeği geçen herkesin ellerine, yüreğine sağlık.

-Reklamda kadınların bu toplumda yaşadığı her sorun, muhteşem insanların muhteşem kelimeleri ile anlatılmış. Her saniyesinde ekrana daha çok yaklaştım. Keşke her 8 Martta bu ülkedeki toplumsal sorunlar yerine mutlu kadınların anlatıldığı, başarı hikâyelerini dinlediğimiz reklamlar olsa. Ama kadınlar gününün de olma nedeni kadınların toplum içinde yer edinmeye çalışırken verdikleri mücadele esnasında kaybettikleri canlar ne yazık ki.

-Kadınlar: mısraları bitmeyen şiirlerdir. Her yeni satırında hayatımızı daha da güzelleştirir, duygulandırır. Bizi ince kılar.

-Uzun süredir nefes tutmuşum da aniden bir nefes almışım gibi reklam.

-“Göbekli adam da çıkmasın sokağa, o hamileden daha çirkin” kısmıyla da güldürmüştür.

- Atatürk’e saygı, gülen kadınlar, özgürlük teması, çocuk evlilikleri, eğitim…

-Gidip birkaç kutu filli boya alıp tüm karamsar yanlarımı rengarenk boyayasım geldi bu reklamdan sonra.

-Evimin her odasını boyatasım geldi yeminlen. Reklamın iyisi kötüsü olur mu bilmem ama yüreklisi, ahlaklısı oluyormuş demek.

-Sempatiyi toplamakta da “en kral boya biziz, acayip kaliteliyiz” demeden kaygılı insanlara dokunmak konusunda başarılı olmuştur.

-Sosyal anlamda da görsellik olarak da ticari olarak da başarılı reklam. Tebrikler filli boya.

-Karanlık tünelin içinde göze çarpan ışık huzmeleri gibi bir reklam. (Ben bu yazıyı hazırlarken ekşisözlük’teki yorum sayfası 28’e yükselmişti)

-Tüylerimi diken diken eden reklam. Bir kadın kolay yetişmiyor.

Bütün çiçeklere kelebekler konsun, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Kutlu Olsun!

https://youtu.be/1tAm2DQhqQw

Nizamettin Biber

 
Toplam blog
: 887
: 2743
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..