Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '11

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
831
 

Kadına dayak hak mıdır?

Kadına dayak hak mıdır?
 

Babam eti senin kemiği benim demişti ya, beni sana gelin ederken!
Ama sen kemiklerime de sahip çıktın!
Tamam babamdan biliyorum, erkek dediğin hem döver hem sövermiş!
Ama sen hep dövüyorsun yaa!
Komşunun okumuş oğlu abi'nin durumu psigolocik diyor!
Sahi psigolocik ne ki? Artık içmesen geçer mi?
Hem yakında bebemiz doğacak bak!
Oğlan olursa aklı erer ermez kadına dayak atmasını öğrenirmiş, kız olursa dayak yemeyi peşinen hak sayarmış daha şimdiden!
Hem büyüdükçe sen gibi onlarında psigolocisi bozulurmuş diyorlar!
Analarının haline dayanamazlarmış çünkü!

Ne olur sanki bu aralar birazcık da sövsen, haa?
Hem sakın ola bida karnıma depme olur mu?
Hatçe’nin kocası da sen gibiymiş amma çok dikkat edermiş döverken!
Kaba yerler daha dayanıklıdır dedilerdi!
Ama sen hep aynı yere vuruyorsun, haksızlık bu!

Ev işlerini çeviremiyom, ocakta çorbayı bilem karıştıramıyom!
Leğende çamaşır çitileyemiyom, çırpamıyom, asamıyom!
Sabahlara kadar acıyo, gecenin bi yarısında uyanıyom!

Kolumdaki yaranın kabuğu yeni düştü daha!

Kadın sığınma evine gitseeeeem, evlisin diye almazlar!
Baba ocağına gitseeeem, kapıyı bile açmazlar!
Bi depme de babamdan yerim!

Tamam biliyom, işin gücün ras gitmiyo ona hırslanıyon, acısını benden çıkarıyon!
Ama ne yapayım elimden bişey gelmez köy çocuğuyum ben!

Gelip beni süzeceğini bileydim gider miydim ki çeşme başına!
Bir görüşte vurulmazdın sende o zaman gözüme kaşıma!
İki sokum ekmek verdin diye neler getirdin başıma!
Hiç acımadın yanaklarımdan boncuk boncuk süzülen göz yaşıma!

Anamın evinde suyum da vardı aşımda!

Ben bu dünyaya sığıntı olarak gelmedim, yetti gari canımdan bezdim!
……………………………

Kurgulamaya çalıştığım olay her ne kadar biraz abartılı olsada günümüzde pek çok evde halen bu tür dramların yaşandığı tartışılamaz bir gerçektir! Hani şöyle kısa bir araştırma yapsanız diyorum, olur ya kadınlarımıza reva görülen bu olaylar karşısında erkeği haklı çıkaran bazı önemli ip uçlarına rastlarsınız belki!

"Kadına dayak hak mıdır" sorusunun gerekçeli cevabına yani!!

blognot; konuyu 8 Mart Dünya Kadınlar gününde kaleme almış, ancak bu mutlu günün kutlamalarına gölge düşüreceği kaygısıyla çok kısa bir süre sonra yayından kaldırmıştım.
Bugün ise yayınlamakta sakınca görmüyorum; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yapılan açıklamalar, Meclis açılır açılmaz ilk iş olarak Kadını koruyacak şekilde bir yasa çıkartılacağı yönünde çünkü!

Her ne kadar çok geç kalınmış bir karar olsa da, muhattaplarına gözünüz aydın diyorum!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Desem kadınları kızdırırım. Ama ülkemizdeki acımasız şartlar da kadını nedense her geçen gün daha da sıkıştırıyor. Önceden doğudaki kadınların dayağını dinlerken bugün batıdaki kadınların cinayet haberiyle ürperiyoruz. Hem de bu kadınlar kaderine razı olmak yerine koruma istemeyi seçen kadınlar. Sence bu işte bir haksızlık yok mu abi? Sağlıcakla...

Asi Güvercin 
 27.07.2011 20:23
Cevap :
Kadın her yerde kadındır Ali kardeş, yeter ki adı doğru konsun.. Selamlar saygılar..  29.07.2011 15:58
 

İroni yapmışsınız şimdi anladım. Ben bir kaç haftadır tansiyon ve göz sorunlarım ile ilgili kendimle uğraşmaktan bazı yazıları kaçırdım. Kusura bakmayın. Gerçekten haklısınız çok çok önemli, hele de üzerinde hassaslıkla durduğum bir konu. Şimdi bu satırları bir kadın olarak ben kurgulayıp yazsa idim, herhal kocasından dayak yiyordu diye düşünürler. İşte hayat bu maalesef. Dün bir detay öğrendim sizin vasıtanız ile paylaşmayı diledim. Eski Türk boylarında kadın çok kıymetli imiş ve hatun olarak adlandırılan kadınlar erleri ile birlikte ava gider, tüm etkinliklere erinin yanında katılır iken(Eski bilgilerim) Koca dağ imiş, karısı da dağın zirvesindeki KAR imiş. Karı koca deyimi buradan üremiş. Dost selamlarım ve saygılarımla.

Ay Şen 
 26.07.2011 0:25
Cevap :
Öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletiyor duyarlılığınız için teşekkür ediyorum Ayşen hanım. Yakın bir geçmişte yayınladığım ve başlık /içerik itibariyle çok ses getireceğini umduğum “ Gelin kız kına yakılır kocasına kurban olsun diye” başlıklı blog yazım da aynı şekilde ilgisizliğe maruz kalmıştı maalesef! Bu nedenle de sitemimde de haklı olduğumu düşünüyorum. Öyle ya toplumumuzu yakından ilgilendiren bir sorunlar karşısında kitleye dönüşmeyen kalabalıkların ne ölçü de yaptırım gücü olabilir ki? Saygılar selamlar.. http://blog.milliyet.com.tr/Gelin_kiz_a_kina_yakilir__kocasina_kurban_olsun_diye_/Blog/?BlogNo=170147  26.07.2011 13:44
 

Yazınızı okudum, kadınların yaşadıkları dramı çok güzel işlemişsiniz de bundan erkeklere nasıl bir haklılık payı çıkartılabilir bilemiyorum.Şiddet hiç bir haklı gerekçeye dayandırılamaz. Bunu yapan her kim ise şiddetle cezalandırılmalıdır. Bu konuda en katı yasaların çıkartılmasından yanayım...

Ayşegül HAYVAR 
 24.07.2011 17:35
Cevap :
Yazımda da anlatmaya çalıştığım üzere, erkek üstünlüğünün doğuştan gelen ve değiştirilemez bir kader olduğu günümüzde daha pek çok örnekle karşımıza çıkmaktadır bilindiği üzere! Caydırıcı önlemler konusunu ise mesleğiniz gereği siz çok daha iyi bilirsiniz Ayşegül hanım. Teşekkürler katkınız için. Saygılar selamlar.  25.07.2011 12:23
 

Bu yazınızı okuyunca aylar önce İran'da yaşanan bir olay aklıma geldi. Bizim basında da bu olay yer almıştı. Bir kadın kocası kendisine şiddet uygulamıyor diye, boşanmak istemiş, hakim kocasından dayak sözü alınca da kadın boşanmaktan vazgeçmişti. Demek ki dünyada dayak yemek isteyen kadınlar da bulunuyormuş. :)) Acaba ülkemizde de var mıdır? Saygılar, selamlar...

Erol Özışık 
 22.07.2011 15:20
Cevap :
O haber dikkatimden kaçmış demek, ama inanılır gibi değil Erol bey, dayakta bağımlılık yapabiliyormuş demek:-) Ülkemizde var mıdır sorusunun cevabını ise en iyi Balcı verebilir, Face de bu blog ile ilgili yazdığı yorumları bir okusan bana hak verirsin:-))Saygılar selamlar..  22.07.2011 16:30
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1021
Toplam yorum
: 4165
Toplam mesaj
: 254
Ort. okunma sayısı
: 1583
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster