Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '11

 
Kategori
Aile
 

Kadına şiddete, şiddetle karşıyım!

Kadına şiddete, şiddetle karşıyım!
 

Geriye dönüp baktığımda, hayatım boyunca hep mağdurun yanında bulunduğumu anlıyorum. 

Haksızlığa uğrayan arkadaşımı koruyarak başlamıştı hayat. 1980 öncesinin koşullarında, provokasyona alet olmuş olsam da okulumuzun arka hangar kapısının üzerinde bulunan asma kilidi, bir levye ile kırarak, boykot yapmak, için nasıl da yüzlerce arkadaşımın önüne geçivermiştim Lisede. İlk maçında çıkan kavga ile Liseler arası turnuvadan elenip, 3 yıl turnuvalara katılmama cezası alan okulumuzun, Basketbol takımının da kaptanı ben değil miydim? 1974 yılında, orada yaşanan katliamlara karşı, barışı getirmek için yapıldığı ilan edilen Kıbrıs savaşının ardından, ülkesinin bağımsızlığı için savaşmış Büyük Önder’in kurduğu, Ecevit’in CHP’sine 17 yaşında katılış sebebim de buydu. 

Yani haksızlık ve şiddete, şiddetle karşı koyan bir maya var bende. Bir Müslüman olarak, çarmıha gerilen İsa’nın da yanındayım, Firavun zulmüne uğramış Musa’nın da, kardeşlerinin zulmüne uğramış Yusuf’un da, Ali’nin de! 

Hala kendimi sorgularım! 

Gençlik yıllarımda, üzerinde fiziki gücümü deneme ilkelliğini yaşadığım, geçmişteki bir partnerime uyguladığım fiziki eylemin vicdan azabını halen taşımaya devam ettiğim gibi, şikâyeti üzerine karakola gittiğimde destek veren, hemcinsim Polislerle yaptığım işbirliğini de benim gibi, Sosyal Demokrat Dünya görüşlü birine yakıştıramayıp, onlarca yıldan sonra bile sorgulamaktan kendimi alamam. 

Neyse! 

Son zamanlarda, kadına karşı şiddetin sıkça gündeme gelmesine sebep olan cinayetlerin artması ve münferit niteliğini aşarak yoğunlaşması neticesi duyarlığım zaten artmışken, bir de CNN Türk kanalında son derece etkileyici bir tanıtım programı ile başlayan söyleşiye katılan saygıdeğer hanımefendi, Emel Armutçu’nun duyurusu beni temelli provoke etmiş bulunmakta. 

Bu tahrikle, Web sayfasından; 

“Hürriyet Gazetesi’nin yedi yıldır sürdürdüğü Aile İçi Şiddete Son! Kampanyası’nın beşinci konferansı, 10 Mart 2011 Perşembe günü Boğaziçi Üniversitesi Kuzey Kampüsü Garanti Kültür Merkezi Ayhan Şahenk Salonu’nda yapılacak. 

Şiddetle Mücadelede “İyi Erkekler”in Rolü başlıklı konferansta uluslararası Beyaz Kurdele girişiminin kurucularından, eğitim danışmanı, yazar Michael Kaufman, iki farklı atölye çalışması yapacak. Kaufman, erkeklerin kadınlara ve çocuklara yönelik şiddetini ve buna neden olan faktörleri sorgulayacak, bu sorunla mücadelede asıl onları kazanmak gerektiğini vurgulayacak. Michael Kaufman ayrıca yetişkin ve genç erkekleri toplumsal cinsiyet eşitliği mücadelesine katmanın stratejilerini aktaracak. 

İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu ve Hürriyet Gazetesi Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı’nın açılış konuşmalarıyla başlayacak olan konferansın ilk oturumu Michael Kaufman’ın medya camiasına yönelik interaktif çalışması olacak. Kaufman’ın medya mensuplarıyla yapacağı atölye çalışmasının ana başlıkları; “Neden bazı erkekler şiddet kullanır ve neden çoğu erkek şiddete sessiz kalır? Şiddet haberlerinin dili nasıl olmalıdır? Mağduru suçlamadan ya da sorunu yok saymadan haber yapmak mümkün müdür?” sorularından oluşacak.“ şeklinde bir paragrafa eriştim. 

Şiddetle Mücadelede “İyi Erkekler”in Rolü anonsundan, “iyi-kötü” bir Erkek olarak, kendime vazife çıkardım. 

Kabul ederlerse aralarına katılmaya çalışacağım. 

Sizlere de diyeceğim şu ki; 

Kadına şiddete şiddetle karşıyım! Sen de katılır mısın? 

Yoksa çaresizce kaskatı mı kalır, ya da ilkelce gülmekten mi katılırsın? 

 

 
Toplam blog
: 14
: 832
Kayıt tarihi
: 23.07.09
 
 

1957 Konya-Ereğli doğumluyum. 1960 dan bugüne İstanbul'da yaşamaktayım. İnşaat Mühendisiyim. 2 kı..