Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '07

 
Kategori
Tiyatro
 

Kadıncıklar Oyunu ve Gala İzdihamı

Kadıncıklar Oyunu ve Gala İzdihamı
 

Tuncer Cücenoğlu'nın yazdığı 1984'te Avni Dilligil En Başarılı Yazar Ödülü dahil pek çok ödül alan
Kadıncıklar oyununu yıllar önce Levent Kırca-Oya Başar Tiyatrosu'nda izlemiştim.Bu defa Sadri
Alışık Tiyatrosu'nda oyunun galasına katılmak kısmet oldu.Sanıyorum ki galada benden başka
ünsüz yoktu.Oyunun yazarı da oradaydı.237 kişilik salona 400 kişi gelince bayılma tehlikesi
atlatanlar oldu.Sanata büyük ilgi gösterilmesi güzel,ancak popülaritesi yüksek bir oyun izleyen
bu izleyiciler,diğer tiyatro eserlerine de aynı ilgiyi gösteriyorlar mı,merak ettim.

Kadıncıklar 2007 Oyunu,bu yıl 20 Ekimde izleyiciyle buluşmuş.Oyunun yönetmeni Galip Erdal.
Oyuncular;Kerem Alışık,Nurseli İdiz,Songül Öden,Oya İnci,Yeşim Kızılçeç,Kadir Çermik,Ahmet
Ferhat Göçmen,Ömer Duran,Derviş Tezcan ve bir grup SAKM öğrencisi.

Kadıncıklar,töre ve namus cinayetlerine kurban giden kadınlara adanmış bir oyun.

Oyunda bir genelevde çalışan kadınların hayatından kesitler izlenirken,kadının kendi başına
ayakta kalma çabası ve erkeğin,kadını kurban ederken,kendi onurunu nasıl ayaklar altına aldığı
anlatılıyor.

Oyun,2 perde,oyuncuların performansı oldukça iyi,özellikle Yeşim Kızılçeç ve Nurseli İdiz'i çok
başarılı buldum.Oyunda bol bol küfür var.Devlet veya şehir tiyatrolarında bu küfürler nasıl
sansüre uğrar,merak ettim.Genelde gülerek izleseniz de aslında oyunun,insanı düşündüren
ve zaman zaman gözlerini yaşartan bir tarafı da var.

Kadıncıklar,sıkılmadan izlenebilecek hoş bir oyun.Özel tiyatroları ayakta tutmanın ve bu sektörde
para kazanmanın zor olduğu günümüzde,tiyatroya emek verenlere gerçekten saygı duymak lazım,
diye düşünüyorum.

Mehtap Dalayman


 
Toplam blog
: 68
: 4043
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

İ.Ü.Alman filolojisi mezunuyum. İlle de sanatsal faaliyet diyorum...