Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '13

 
Kategori
Güncel
 

Kadıncıklar

Kadıncıklar
 

Bugün düşünüyorum. Yarın yaşayacağım


Bugün içimde bir durgunluk var. Aslında bugün nedensiz bir sevinç de var içimde. Memleketimde parçalı bulutlu bir hava var bugün ve ben parçalı bulutlu hava gibiyim. Bir an kuşlar gibi hafifim. Bir an ağırlığıyla çöküyorum havanın. Bir an şarkılar söylüyor yüreğim sesime eşlik ederek. Her ne kadar eski tınısı yoksa da sesimin kendim dinliyorum rahatsızlık duymadan, kulağım tırmalanmadan. Durgunlaşıyorum bir an. Bu oynak havanın yol açtığını sanmıyorum içimdeki durgunluğa. Belki bir parça etkisi olabilir.

Arada bir hüzün bulutu geçiyor gözlerimin önünden. Şöyle bir sallayıveriyorum çeneme yaslı duran elimi bulutları kovarcasına. Daha elim yaslandığı yeri bulmadan aydınlığı yayılıyor güneşin, gülümsemişim. Hatta gülümsemek ne kelime. Gülmüşüm.

Bir parça çocuğum galiba bugün. Biraz önce en sevdiğim kremalı pastadan kocaman bir dilim yedim. Biraz utandım, sıkıldım tabi “bu kadar da olmaz ki diyerek” kendi kendime, önümdeki pasta tabağına baktığım zaman. Kremalı pasta isteyip de yiyemeyenler aklıma geldiği için değil. Onları düşünmeyi diğer günlere bırakıyorum. Kadınları düşünmenin anmanın bu sembolik güne sıkıştırılması ve diğer günler yok sayılmasına tepki olarak. Bugün feda ediyorum kendimi tüm kremalı kalorilere. Yarın düşünmeye başlayacağım unutulmuşluğunu kadının. Bugün yol olacağım diğer tüm günlerde var olmak için.

Ondan mıdır “Dünya Emekçi Kadınlar Günü” kutlu olsun demeye varmayışı dilimin. Kadın anadır, kadın evlattır, kadın eştir, yoldaştır söylemlerine girmek istemiyorum bugün. Ben her gün evladıyım anamın yaşamıyor olsada. Her gün anayım. Her gün eşim, yoldaşım. Bunun farkında olmayanlara anlatmak gerekir aslında ama önce kadına anlatarak insan olduğunu. Dünya emekçi Erkekler Günü olsa, biz bu günü kutlasak erkekler adına ve diğer günlerde unutsak diyorum mesela. Olmaz değil mi? Doğurduğu erkeğin kölesi olan kadın onu yok sayamaz değil mi kendisini köleleştirdiği için.

Günümüz kutlu olsun dünyanın neresinde olursa olsun bir türlü “insan” olduğu kabul edilemeyen kadınlar. Bir türlü insan olamayan kadınlar, kadıncıklar.


Sevim Karaman 8 Mart


2013

 

  

 
Toplam blog
: 171
: 147
Kayıt tarihi
: 23.07.12
 
 

Emekli eğitimciyim. Yirmi iki yıl ilköğretim okulu öğretmenliği, on altı yıl müdür yardımcılığı v..