Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
182
 

Kadının gücü ne ?

Kadının gücü ne ?
 

Merhaba dün birşey düşünürken başka birşey geldi aklıma. Öncesinde ne düşündüğüm değil ama aklıma birden geliveren bence çok enteresan! Bilenler bilir yine de tekrar etmekte fayda var, üzerinize afiyet ben bir Feminist'im. Ve işte, bu fikri_kaynağımdan beslenir çoğunlukla düşüncelerim! Hümanistlik veya Oryantalistlik gibi diğer yönelimlerim bir yana, bu yönümü daima saklı tutarım. Ve apartta bekleyen vahşi bir köpek gibi arada insanların üstüne salarım. "Tut tut!" diyerek!
Ayy valla dayanamayacağım bu aklıma geliveren düşüncemi sapır sapır boşalacağım diye çok korkuyorum. Ama durun öncesinde kadın ve erkek üzerine düşünmenameler türeteyim nacizhane... Bence:
Kadın erkek asla eşit değildir. Bu bir!
Kadın erkekten üstündür. Bu iki!
Erkek kadından üstündür. Bu üç!
Yani şunu demek istiyorum, bazen kadın, bazen de erkek üstündür. Kısaca; yaşanmışlıkları önemli hale getiren vurgularda bazen erkek, bazen de kadın başroldedir. İşte ben dün kadının üstün olduğu birşey keşfettim ve eminim bunu söylediğimde sizlerin çoğu; ""Eee! Ne var bunda, ben de biliyordum bunu!" diyeceksiniz ama bildiğinizin biraz dışına taştım yahu!
Nasıl mı? Metrobüste gidiyordum ve erkekleri izliyordum. Yanlış anlamayın hemen. Başlarına kasket takmış çoğu. Genci de yaşlısı da, bir çoğu.. Bazıları kaskettense  dökülmüş saçlarını saklamak adına sıfıra vurmuş. İşte o anda aklıma ne mi geldi! Kadınlar ne kadar yaşlansalarda çok kel kalmaz ve saçlarını boyayarak yaşını "azıcık" saklayabilirler. Oysa bir erkek saçları döküldü mü yaşlanıverir. Artist ve aktörlerin farklılığı burda ön plana çıkar üstelik. Artistlerden söz ederken "yılların yıpratamadığı şarap gibi kadın" falan derlerken, aktörler son zamanlarda biraz daha genç görünebilmek adına saçlarını sıfıra vurmaya başladılar. Niçin? Herşey biraz daha genç görünmek için!
Yani saç; kadının üstünlüğüdür. Sakın erkekler çok kıskandıkları bu durumdan rahatsız olduklarından kadınları örtünmeye zorluyor olmasın. Üstelik bunu dinlerin ardına saklanarak zorunlu hale getirmiş olmasın. Üstünlük! Bu müthiş bir dürtüdür bence. Ve erkek bunu hiç bir alanda kadına kaptırmak istemiyor. İşte bu yüzden çokta dindar olmasalar bile kadınlarını kapalı görmek istiyorlar. Çünkü örtünün altında bir kadın asla genç ve güzel olmuyor. Beni günaha mı sokacaksın diyerek baskı yapmaları işte bu yüzden! Yoksa bilinir ki; aslında erkek kadının, kadın da erkeğin her halinden etkilenir.
Bunları dini vaazlardan, Kuran'dan ve imam olan dedemden çok kere dinledim; kadınların saçlarını sıkıca bağlamaları sadece erkekleri daha fazla günaha sokmamaları için! Öyle mi? O halde gözlerde kapansın çünkü aşk denilen şey gözlerden başlıyor. İşte bunu isteyemezler. Zaten okuduğum kadarıyla örtünmek farz değil. Sadece erkekleri günahlardan korumak için bir gereklilik olarak ele alınıyor. Yani erkeklerin saçlardan etkilenmeleri bu yüzden. Kadının bu konudaki üstünlüğü tokat gibi yüzüne çarpıyor ve kadının başını örterek kendini koruyor. Yoksa kadının dini vecibelerini falan yapması çok da önemli değil. Başını örtsün yeter!. Asırlardır erkeklerin genlerine işlenmiş bu dürtüsünün çok farkına varmadan hatta çok ta düşünmeden bunu yaptırım olarak kadından istiyor, diye düşündüm. Ne dersiniz? Haksız mıyım?


Berrin Aksu
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba, İlle üstünlük şartmı? Erkek ve kadın hayat yükünü iki ucundan tutup beraber taşıyandır desek. Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 22.11.2011 17:39
Cevap :
Aramızda bir güç savaşı oluşturulmuş bir kere..Bende sizinle aynı fikirdeyim ama :))  22.11.2011 22:23
 
 
Toplam blog
: 171
Toplam yorum
: 264
Toplam mesaj
: 6
Ort. okunma sayısı
: 509
Kayıt tarihi
: 18.12.10
 
 

Üniversite mezunuyum. Dekoratörüm. Yazmayı çok seviyorum. 200 kadar şiirim var. Sinema ve tiyatro..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster