Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kağıt Gemilerin Kaptanı

http://blog.milliyet.com.tr/hayrettinturan

07 Kasım '09

 
Kategori
Şiir
 

Kadınlar... Tüm kadınlara

Kadınlar... Tüm kadınlara
 

Sevdim onları
hiç üzmedim
desem belki yalan olur

Her yalan kadar gerçek
her gerçek kadar yalandılar
her yalnız kadar özgür
her özgür kadar yalnızdılar

Kimi zaman sevecen
kimi zaman son derece kaygandılar
çok hem de çok sevdim onları
bir tekini bile unutamam
onlar kavgam gibi kararlı,
emek kadar kutsal ve faydalı
onlar ana, onlar bacı, onlar kadındılar

Bazen okyanuslar kadar derindiler
onlar da mutlaka beni birazcık sevdiler
onlar bana hesapsız ve ne çok güvendiler
ben de onlara güvendim, çünkü onlar ki;
erkekten yürekli, gerçekten emindiler
bazen masum, bazen tanrılardan zekiydiler
daha çok umuttan ve asaletten ibarettiler

Safi sevgiden ve dirençten mayaları
dünyayı yakacak gururluydu inatları
bir sevdiği zaman kadın bilirim olacakları
sanki kendilerinin değildi o narin vücutları
baskı, zorbalık ve dayakla geçmiş hayatları
elimden geldiğince sevdim, sardım yaralarını

Ben de çok sevdim onları
hiç üzmedim
desem yalan olur
her erkek gibi bu esrik ülkede
belki öykündüğüm için güzelliklerine
belki sevmeyi yanlış öğrendiğimden
ben de az çok üzmüşümdür
sevdiğim kadınları.

Onlar ki, çocukluğumda babam döverken anamı, kulaklarımı ellerimle tıkayarak ve gözlerim sım sıkı kapalı ve uydurarak bağıra bağıra söylediğim çocuk şarkılarıma benzerlerdi.... Sığındığım bir günaha, dikenler içinde unutulmuş, istemediği ne varsa yapmaktan yorulmuş, bir yaban gülüne benzerlerdi..

 
Toplam blog
: 98
: 638
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

Zonguldak'ın Ereğli İlçesinde, 1971 Yılının soğuk bir Şubat Gecesi doğdu. İlk ve orta öğrenimini ..