Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '07

 
Kategori
Sivil Toplum Kuruluşları
 

Kadınlar, atın o bıyıkları!

Kadınlar, atın o bıyıkları!
 

"Kadın, kadının kurdudur" sözünü unutmaya, unutturmaya kararlı kadınlar var ülkemizde. Biz kadınlar olarak bundan mutluluk ve gurur duyuyoruz tabii ki. Yıllardır, yer darlığından, sürekli birbirini itekleyen, birbirinin kuyusunu kazan kadınlar gitti, yerine kadınları desteklemeye, onları omuzları üzerinde taşıyıp yüksek mevkilere oturtmaya çabalayan kadınlar geldi.

Son günlerde sıkça rastladığımız bu kampanya resimleri nedense bende çok ters bir etki yarattı. Yıllardır mücadalesini verdiğim "siyasette kadın gibi kadın" düşüncem sanki yerle bir oldu.O bıyıklı kadın resimlerini gördükçe, (ki amaçlarının ne olduğunu çok iyi biliyorum), içim bir tuhaf oluyor. Bir süre içinde olduğum siyasette gördüm ki; siyaset bir oyundur, hem de pis bir oyun, her oyun gibi onun da bazı kuralları vardır, oyunu hep, o kurallara uyanlar kazanır.

Siyaset bir erkek oyunuydu (aslında kadınlar alâsını bilirler ya), dolayısıyla kuralları da onlar koymuştu. Kadınlar ancak o kuralları öğrenip, uygulayabilirlerse bir yerlere seçilebilirler, tabii yine erkeklerin izniyle!Bir kadın eğer bir yere seçilmiş, seçilebilmişse, mutlaka oyunu "erkek" gibi oynamıştır. Ya da erkeklerle sözlü olarak dile getirilmeyen bir gizli anlaşma yaparak;"ben de sizdenim, sizin gibi düşünüyorum, kadın-erkek yoktur, insan vardır, bundan böyle, -kadın hakları- falan gibi konulara kafa patlatmayacağım, herkes benim gözümde eşittir, kadınları asla koruyup kollamayacağım, hatta gerekirse erkekleri üstün tutacağım" demiştir! Nerden mi biliyorum, şahitim de oradan biliyorum, "kadın, kadın hakları" diyenlerin bir yerlere seçildiğini hiç görmedim, ama yukarıdaki sözleri söyleyenlerin seçildiğini gördüm.

Bu tip, "erkek gibi kadın"ların, siyasette, iş yaşamında, sanat camiasında, sokakta, her yerde görebilirsiniz, oldukça başarılıdırlar, birazcık etrafınıza bakmanız yeterli. Ve şundan emin olun ki, hepsini arkasında, mutlaka ama mutlaka bir erkek, ya da erkekler vardır.Onların izni olmadan bir adım bile ilerleyemez kadın.Tabii üzülerek söyüyorum bunları. Bu tip ortamlarda, kadının yumuşaklığını, högörüsünü, üretkenliğini, yaratıcılığını görmek istiyorsak oyunu artık "KADIN" kurallarıyla oynamalıyız. En azından SEÇİLDİKTEN SONRA!

 
Toplam blog
: 98
: 742
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

Okuyan, gözlemleyen, yorumlayan, öğrenmeye ve öğrendiklerini uygulamaya çalışan; doğayı, insanları, ..