Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Kadınlar erkekleri neden hor görürler?

Kadınlar erkekleri neden hor görürler?
 

Dünyaları ben yarattım!


Amerika Birleşik Devletlerinde eğitimini tamamlayıp Türkiye'ye dönen,   oğlumun  arkadaşı bir genç, geçenlerde  kendisiyle sohbet ederken,  şöyle bir cümle kurdu :

" ABD'ki kızlar bambaşka. Bir eğlence mekanında, bir barda tanımadığın bir genç kıza dans etmeyi veya sohbet etmeyi teklif ettiğinde, red etmesi veya kabul etmesi o denli kibar ki  ve incitmeden ki, şaşırıp kalıyorsun. Horlama, yüksekten bakma yok. İnsan kendini insan gibi hissediyor "

Bunu söyleyen, İstanbul'daki Anadolu Liselerinden birinden ve   Boğaziçi Üniversitesinden mezun. İstanbul'da doğmuş ve büyümüş bir genç .

Bu cümle acı bir gerçeği içinde barındırıyordu.

Her ne kadar kadın erkek ilişkisi çok gelişmiş olmasına, bir çok tabunun  ortadan kalkmasına, bekaret konusuna verilen önemim azalmasına, flört etme ve  evlenmeden aynı evde yaşama  vakayı adiyeden kabul edilmesine rağmen, erkeklerin kadınlar tarafından aşağılanması halen devam etmektedir.

Kocasını, sevgilisini öven, göklere çıkaran kaç kadın vardır acaba?

Kadınların erkekler hakkındaki en geleneksel vecizeleri "ERKEKLERİN TOPUNUN  DİBİNE  KİBRİT  SUYU"  lafıdır. Hem de istisnasız.

Erkeklerin kadınlar hakkında böyle bir sözü var mıdır? Zannetmiyorum.

Peki bu meselenin temelinde ne yatıyor?

Erkeklerin kötülüğü, saldırganlığı, vahşiliği mi veya böyle kabul edilmeleri mi, yoksa kadınların müşkülpesentliği mi, kaprisleri mi, kompleksleri mi?

Belki bütün bunların harmanlanması.

Ama bir gerçek var ki, Türk kadınları erkeklere karşı, sebebi ne olursa olsun, hep mesafeli ve ön yargılıdırlar.

Son zamanlarda şahit oluyorum, Türk gençleri yabancı kızlarla evlenmeyi düşünüyorlar ve evleniyorlar. Özellikle Rus kökenli kızlar çok ilgilerini çekiyor ve onlarla mutlu olacaklarını ifade ediyorlar.

Bu yazıyı erkekleri övmek için yazmadım.

MB'den Ayda hanımın bir bloğu beni bu düşünceye sevketti. Onun için yazdım.

Erkeklerin de aynen kadınlar gibi duyguya ve kaiteye çok önem verdiklerini belirtmek istedim.

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..