Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '09

 
Kategori
Güncel
 

KAdınlar gününde kadın insan

KAdınlar gününde kadın insan
 

bendeniz


Kadın İnsan kimliğindeki kadın için:

Yapan benim…

Yıkmayıp tamir eden de benim…

Her taşın altından çıkan benim…

Havva’dan bugüne, gelen getiren benim…

Ana benim, üreten ve büyüten benim…

Sevgi benim…

Saygı benim…

Öğreten, seven, veren elim…

Hayatın gülen yüzüyüm

Öğreten, sevdiren günümleyim…

Nine Hatunlar benim neslimden

Kıyamet kopsa da erdemim…

Kadınım ben, insan kadın…

Kadın İnsan’ım doğduğum günden beri

Salt kadınlar gününde değil benim günüm

Ben kadın insanım, her günüm, ömrümü insan için veririm.

Diye söylesem az söyleyeceğim “kadın insan” için değil mi?


Bugün 8 Mart Dünya Kadınlar günündeyiz yeniden… Günümüz kutlu, yarınlarımız umutla gelen günlerde olsun. Ve salt kadınlar gününde anılmasın kadın…

Üreten kadın, eğiten kadın, çalışkan kadın, becerikli kadın, hamarat kadın, sevgiyi öğreten kadın, her güzelliğe layık kadın…

Tarlada çalışan, fabrikada çalışan kadın… Kendinin, yani “kadın insan” olduğunun farkında olan kadın…

Görünen bu tablo ne iyi bir tablo, kadın açısından…

Ama başka bir tabloda da ülkemizde beş kadından biri okuma yazma bilmiyor!

Tacize uğruyor…

Töre yüzünden canından oluyor…

Şiddete maruz kalıyor…

Gün kadınlar gününde ise, isteklerimiz olabilir, hatta olmalı değil mi?

Öncelikle şiddete son… Eğitim, öğretim hakkımız daha çok olmalı…

Kız çocuklarımız okutulmalı…

Kadın, “kadın insan” kimliğine yakışan bir yaşamda bulmalı kendini.

Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün biz kadınlara verdiği seçme seçilme hakkında; parlamentoya daha çok kadınla girip, ülke yönetiminde; kadın zarafetinde ve erkek cinslerinden farklı olarak, daha bir duyarlı, daha bir detaycı olacağından şüphe yok.

Onun içindir ki kadın, daha birçok okumalı, daha bir fazla eğitmelidir kendini.

Kadın kuruluşlarındaki kadınlarımıza daha bir iş düşüyor…

Kadın sığınma evlerini çoğaltmak, okuma yazma bilmeyen kadınların yüzdesini yükseltmek, kadınlara el becerileri kazandıracak kurslar açmak ve daha fazlasını biz kadınlar için el ele yapmamız gerekiyor…

Dolayısıyla da sivil kadın örgütlerine kadın eliyle ve kadın gerçeğiyle daha çok iş düşüyor…

İş başa düştü sevgili kadınlar…

Tüm kadınlarımızın gününü ve tüm günlerini kutlar, her günümüz aydınlık olmasını dilerim.

 
Toplam blog
: 24
: 579
Kayıt tarihi
: 05.10.08
 
 

İşletrme  ve sosyoloji okudu, halen Ege Üniversitesi İktisat Fakültesi Yüksek Lisans  öğrencisidi..