Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Kadınlar Lütfen Çalışın


Sözüm Kadınlara, Çalışın

Bazı insanları tanıyorum, hiçbir şey yapmadan öylece duruyorlar.
Duruyorlar kelimesi sizi yanıltmasın. Durmak sabit hareketsiz öylesine ayakta dikilmek anlamında değil.
Çalışmıyorlar.

Çalışmak hayatımız için çok önemli…
Üretmek, faydalı olmak, işe yaramak.

Bir de bunların tersini yazalım.
Üretmemek, devamlı tüketmek.
Faydalı olmamak.
Nasıl bir duygudur bu benim pek bildiğim bir şey değil.

Çalışmak sadece ihtiyaç için de olmamalı diye düşünenlerdenim.

Paraya çok ihtiyacım var onun için çalışıyorum değil benim demek istediğim. O zaman elbette çalışacaksın, ne yapacaksın havadan para yağacak hali yok. Benim söylemek istediğimin maddiyetten çok maneviyatla alakası var. Senin ihtiyacın yoksa ihtiyacı olanlara yardım edersin, onlar için bir şeyler yaparsın eğer çok paran varsa ya da yardım edecek kadar dahi paran varsa. Bu senin çalışmamanı gerektirmez.

Varlıklıysan, kendine has bir işte çalış.
Sen bir yerler aç başkalarına ekmek kapısı olsun.

Sadece gezelim, tozalım. Arkadaşlarla eğlenelim.
İyi de hayat hızla geçiyor ve bu yaptığınızla da bana göre boşa geçiyor.
Emek vermeden, hatta yorulmadan, uğraşmadan, üretmeden bir gün daha geçti.
Vah vah denilir gibi geliyor bana.

Sevdiğiniz bir iş mutlaka vardır. Üstelik öyle uzun uzun çalışmanızda gerekmez. Kısa sürede güzel işler yapılabilinir. Zekice hazırlanan her şey zaten oldukça şık olur. Yani zamanı yönetmekte bir zekâ işidir. Düşünün saatlerce çalışmak ağır gelebilir size, akıllı çalışın o zaman. Bir program yapabilirsiniz, yaptığınız programda sistemi oturtabilirsiniz ve çalışmanızı yönetebilirsiniz.

Burada asıl yapılması gereken çalışmayı istemek.
İnsan çalıştığında her şeye daha çok hakkı varmış hissine kapılıyor.
Ya çok çalıştım kendime mükafat vermeliyim diyebiliyor.
Bu yıl çok çalıştım iyi bir tatili hak ediyorum da diyebiliyor.

Tabii… Burada hani bir söz vardır,
“Sözüm meclisten dışarı.”
Sözüm ev hanımlarından dışarı.
Onlar o kadar çok işi bir arada yapıyorlar ki, alkışlamamak mümkün değil.

Ben yine de ısrarcıyım, özellikle bayanlar. Ayaklarının üzerinde duran kadınlarımız daha bir güçlü oluyor, inanın…

Nazan Şara Şatana
 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....