Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '16

 
Kategori
Kitap
 

Kadınlar romanda da başarılı

Kadınlar romanda da başarılı
 

Ece İrem Dinç'in 'Fülfül Büyüsü' adlı kitabını okudum, Elif Şafak'tan okuyor sandım.
 
Ece İrem Dinç'in 'Fülfül Büyüsü' adlı kitabı, 2014 yılında Maya Kitap'tan çıkmış. Türü, roman. Sayfa sayısı 239.
 
*
 
Kadınların yazdığı romanlar gerçekten güzel oluyor. Adeta ruh katıyorlar romana. Lezzet aşılıyorlar. Çeki düzen veriyorlar. İçtenlik, samimiyet, şefkat ve merhamet katıyorlar romana...
 
Kadın romancıları severim. Elif Şafak, Buket Uzuner ve Ayşe Kûlin en sevdiğim kadın romancılarımızdır.
 
Tanışarak dostluklarını kazandığım Emine Supçin ve Mukadder Şimşek de güzel romanlara imza atmışlardır. Supçin'in üç kitabı var, biri roman türünde. Şimşek'in de üç kitabı var, ikisi roman türünde.
Emine Supçin'in 'Dokunulmamış Kadınlar' adlı romanını, Mukadder Şimşek'in de 'KırmızıYeşil' adlı nefis romanları herkese öneririm.
 
Sevdiğim kadın romancılara bir isim daha katıldı: Ece İrem Dinç. Ece İrem Dinç genç biri de ha. Benden bir yaş büyük, 30 yaşında. Kendisiyle tanışmadım henüz, ama romanına bayıldım.
 
'Fülfül Büyüsü,' Ece İrem Dinç'in ilk romanı. Ama, sanki Elif Şafak'tan okuyorum sandım. Leziz bir romana imza atmış Ece İrem Dinç.
 
*
 
Büyü diye bir şey var mıdır sizce?
 
Büyünün psikolojik bir şey olduğunu biliyorum, ama tam olarak yok böyle bir şey demem, diyemem.
 
Bu konuda şüphelerim var. Peşin olarak yok denecek kadar basit bir şey de değil.
 
Fülfül Büyüsü, aşk için yapılan bağlama büyüsüdür.
 
*
 
Romanın içeriğinden söz edeceğim, ama nasıl anlatacağımı bilemiyorum.
 
Bu romanda; İstanbul var, çingeneler var, inançlar var, büyü var, fal var, ruhlar var, aşk var, intihar var, öğrenci olayları var, Sait Faik ve Virginia Woolf bile var...
 
Kitabın arka kapağından kısa bir alıntı yapayım:
 
"Balatlı bir büyücü ve kendi ruhunu, intihar etmiş şairlerin hatırası ile besleyen bir adam.
 
Aşk, kader, intihar ve büyü üzerine nakşedilmiş bir roman; Fülfül Büyüsü"
 
*
 
Ece İrem Dinç, en az romandaki kurgu kadar, üslup ve dil yönünden de başarılı...
 
Öneririm.
 
-Mustafa Yıldırım - 10.06.2016
 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..