Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Kadınlar üzerinden siyaset yalanları…

Kadınlar üzerinden siyaset yalanları…
 

Pazar günü gazetelerde yayınlanan Adalet ve Kalkınma Partisi’nin tam sayfa ilan başlığı şöyleydi: “Önce İnsan, Önce Kadınlarımız”

Sekiz paragraftan oluşan ilanın birinci paragrafı şöyle:
“Kadın-Erkek Eşitliği ve istihdamında önemli yasal düzenlemeler yaptık. Kadınlarımıza karşı her türlü ayrımcılıkla mücadele ettik.”

…!

Bu konularda yaptıkları önemli düzenlemeleri ve attıkları adımları bilmiyorum. Bilen varsa lütfen bana da anlatsın. Zira bu iktidar döneminde kadınlarımız ile ilgili gördüklerim:

Her geçen gün biraz daha cehaletin pençesine ve çağ dışılığa itildiği, töre cinayetlerinin, berdel vakalarının, kadına yönelik şiddet olaylarının, kapkaç ve taciz olaylarının artarak devam ettiği, Güldünya’ların çoğaldığı, iş hayatında kadınların hâlâ tepe yönetimlerinde çok fazla yer alamadıkları, eşit işe eşit ücret sisteminin tamamen çöktüğü, seviyesiz pek çok magazin programlarıyla beyinlerinin uyuşturulduğu, cahiliye devrinde olduğu gibi, çağ dışı görüntüler içinde, kucağında bebeğiyle, kocasının arkasından koşar adımlarla yürümeye çalıştığıdır. Bu örnekleri çoğaltabilirim ama asıl meseleye gelmek istiyorum; AKP’nin ilanında yer alan yedinci paragrafa:

Şimdi lütfen sıkı durun ve siz de benim gibi şaşkın gözlerle bu ilanı okuyup halkın, en başta da KADINLARIN nasıl aldatıldığını ve siyasi malzeme haline getirildiğini ibretle okuyun:

“Kadınlarımızın TBMM’ de daha etkin temsil edilmesi için en fazla kadın milletvekili adayını biz gösterdik!..

…! , …! , …!

Ben AKP' nin listelerinde kadın adaylara gerektiği sayıda yer vermediğini biliyordum ama üşenmedim oturup altı partiyi daha inceledim. İşte incelediğim yedi siyasi partinin milletvekili aday listelerinde kadının yeri: (Diğer partileri inceleyemedim, daha fazla aday gösteren varsa şimdiden af diliyorum)

Parti K.Aday Oran % İllerde 1.Sırada K.Aday Kadın Olmayan İl Sayısı

HYP 202 37 13 13

GP 122 23 8 28

DP 101 18 5 33

İP 77 14 10 34

AKP 62 11 Yok 47

CHP 50 9 4 50

MHP 36 7 Yok 60

Görüldüğü gibi AKP, 5. sırada ve yüzde 11 oranıyla bir iktidar partisi olarak durumu içler acısı. Birinci sırada kadın adaya da yer verilmemiş. Listeerine göre 62 adayın neredeyse % 75’i orta ve sonlarda yer almış.

Tabloda görüldüğü gibi kadın aday konusunda, biri Atatürk’ün partisi olmakla övünen CHP ile milliyetçiliği kimseye kaptırmayan MHP’ nin durumu ise kadınlar adına yüz karası. MHP, listesine aldığı 36 kadın adayın neredeyse tamamına yakınını sonlara koymuş.Basında çok fazla yer almayan ve sessiz sedasız çalışmalarını sürdüren Halkın Yükselişi Partisi'nde ise kadın aday sayısı 202. HYP 13 ilde birinci sıraya da kadın adaylar yerleştirmiş ve büyük ölçüde fermuar sistemi uygulamış Yani bir kadın bir erkek veya iki kadın iki erkek..

***

Türk halkı, bugüne kadar, tatlı yalan ve vaatlerle aldatıldı. Bunları saymaya gerek görmüyoruz. Halk hepsini biliyor. Ancak, “TBMM’ e girecek kadın adayı en fazla biz gösterdik” diye gazetelere tam sayfa ilanlar vermek halkı düpedüz aldatmak ve yalan söylemektir. Listeler ortadadır. İsteyen inceler.

Listelerinde en az yüzde 30 oranında kadın adaya yer vermeyen partileri desteklemeyeceklerini (!) duyuran başta KA-DER ve ESTOB olmak üzere tüm kadın sivil toplum kuruluşlarına ve halkımızın dikkatine bir kez daha saygıyla sunuyorum.

 
Toplam blog
: 516
: 1080
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

1955 Ankara doğumluyum. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunuyum. İstanbul'da uzun yıllar..