Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Kadınlar ve Erkekler Bölüm II

Kadınlar ve Erkekler Bölüm II
 

Kardeşlerim ve Ben!


Evet, bir önceki "kadınlar ve erkekler" bloğunda (ilk bloğum) kadınların erkeklerde, erkeklerin kadınlarda en nefret ettiği şeylerin neler olduğu konusunda yazmıştım. Şimdi sıra ikinci soruda: "Kadınların erkeklerde, erkeklerin kadınlarda en sevdiği şey ne?" 

Bu soruyu sadece sevgiliyi düşünerek değil, babayı-erkek kardeşi-erkek arkadaşı-dedeyi ya da bunların kadın versiyonlarını düşünerek cevaplamak istiyorum; çünkü iş sevgiliye gelince sevilecek şeyden çok sinir bozacak şeyler ortaya çıkıyor ve davranışlar çeşitli olduğu için sonuçlar da değişiklik gösteriyor. Benim aradığım cevap erkeklerin ya da kadınların sevilen sabit özelliği! Olduğu kadar artık :) 

Bana göre erkekler dostturlar, öyle ki bazen kız arkadaşlarımızın kıskançlıklarından, işgüzarlıklarından bıkıp onlara sığınırız. Sevgilimizle bir sorun yaşadığımızda, bize onların gözünden en doğru şeyleri söyleyebilecek, onların psikolojisini anlayabilecek yegane varlıklardır. Kalabalık bir insan grubunun içinden geçerken bizi bir el hareketiyle koruma altına alan - kendimizi güvende hissettiren, yol ortasında giderken kaldırıma çeken, biri bize laf attığında tek bir yumrukla susturan güzel insanlardır. Ev arkadaşımın bu konuda söylediği şuydu: "erkekler ne kadar rahat görünürlerse görünsünler, sahiplenilmekten ne kadar hazetmezlerse hazetmesinler yine de kendi içlerinde sahiplenme duygusu mutlaka vardır." Bunun erkeklerin en sevdiği özelliği olduğunu ekledi. İlk önce karşı çıktım, bu sabit bir özellik değil değişkendir dediğimde her zamanki gibi beni ikna etti. Sevgililerini, babasını, dostlarını düşündüğünde bu sonuca vardı ve gerçekten de dünyanın en boşvermiş erkeği bile olsa mutlaka bir parça sahiplenir kadını. Benim sevdiğim bir başka özellikleri de fiziksel güçleridir. Sarılırken, elimizi tutarken, küçük bir dokunuşlarında bile güçlerini hissederiz, güven verir. Biliriz ki, topuklu ayakkabılarla en engebeli yolda bile yürüsek elimizi tutuyorlarsa ya da biz onların kollarındaysak düşme ihtimalimiz hiç yoktur. Gururludur erkekler bir de.. Gururları bazen bize kök söktürür ama gurursuz olmalarından iyidir. Sadece kadınların değil, kimsenin kendilerini kullanmalarına - kadının canı isteyince ona gidip canı isteyince onu bırakmasına izin vermez, elini masaya vurmasını her zaman bilir, midesiz değildir - herşeyi hazmetmez; bütün bunların aksini yapan erkek de benim gözümde zavallıdır. Bir arkadaşım da temiz olmaları dedi, erkekler yeri geliyor kızlardan daha temiz daha bakımlı olabiliyor. Şöyle bir düşününce evet abim, babam, kardeşim ve sevgilim her zaman benden daha temiz, daha bakımlı; ne acı! :) Sabah duş almadan bırakın sokağa çıkmayı, karşıma bile çıkmaz hiçbiri... Kırk yılda bir bulaşık yıkarlar benim 15 dakikada bitirdiğim işe onlar 45 dakika harcar; temiz olsun - güzel yıkansın diye... Ve hepsinin de bir gün giydiği kıyafet günün sonunda mutlaka çamaşır sepetindedir! Benim kaşım - bıyığım çıksa ve ben öyle dolaşsam kardeşlerim benden utanır, abartmıyorum! Bir başka kız arkadaşıma sorduğumda ilk aklına gelen "şefkat" oldu... 

Bunu erkeklerin gücüyle ele almak istedim. Yukarıda da bahsettiğim gibi, erkekler güçlüdür; dokunuşlarıyla vs. Bir babaysa dokunan, bir kardeşse sarılan, bir sevgiliyse öpen güçlerinin ardında bir şefkat vardır. Güçlüdürler ama incitmeden dokunurlar, severler... Bir diğeri de merhametten girdi konuya, kocası dün bizimki hasta olunca doktora götürmek için bekledi ya ondan :) Şaka bir yana, dost dediğim erkekler, aile içindeki erkekler ve sevgili olan erkeklerden benim tanıdığım hiçbiri biz hasta yatarken boşveremez, mutfağı harap etme pahasına da olsa bir çorba pişirir, "hayır gerek yok" dinlemeden kucakladıkları gibi doktora taşırlar; ceplerindeki son parayı bir ağrı kesiciye verirler ya da bir torba taşırken hemen elimizden alırlar. 


Benim değineceğim diğer bir konu da, erkeklerin şefkatli olmalarından çok şefkate muhtaç olmalarıdır. Bu da çok hoşuma gider benim. Kardeşimin-abimin dudaklarını hafif düşürüp yavaş ve çocuksu bir ses tonuyla benden birşey istedikleri an onlar için dünyayı yıkmaya hazır olduğum andır. Onların şefkate ihtiyaç duyduğunu gösteren bu hallerine ben bayılırım! Babamın biraz üzgün olduğunu görsem hemen gider boynuna sarılırım, şefkate ihtiyacı vardır bilirim! 

Soruyorum, aklımıza gelen daha değişik cevaplar yok maalesef, isterdik ki erkeklerde daha çok şey sevelim :) 

Gelelim erkeklerin kadınlarda en sevdiklerine... Kendim ne kadar fikir yürütebilirim bilmiyorum ama bir tahminim var: Kadınların onlara kıyasla kılsız olmaları! Erkeklerin vücutlarının yüzde 90'ı kıllı olduğu için kadınlar onlara ipek gibi gelir diye tahmin ediyorum. Ama ve lakin kendi vücutlarına bakmayıp, belli belirsiz bıyığımıza bile takıldıkları zamanlar olur; haddinizi bilin! :) Her neyse, yine ilk olarak ilişkimin fikrini aldım. Kendisinin kadınlarda en sevdiği özellik az buçuk da olsa anlayışlı olmalarıymış. Biz ona daha çok anlayışlı olmak zorunda kalıyoruz, diyelim :) Bir arkadaşım da "kadınların şefkatli ve duygusal olmaları" dedi. Kadınlar kısmında buna değinmiştim. Kadınlar her daim hazırdır şefkatli davranmaya. Duygusal diyerek de her an ağlayabilen kadınlardan bahsettiğini hiç sanmıyorum. Benim anladığım duygusal olan kadının, erkeğin sevgisine-ilgisine muhtaç olması yani kadının kendisine her an muhtaç olmasından duydukları haz! Neyse erkekler anlamıştır herhalde ne demek istediğini, ben bunu anladım. Ofisimizin bir erkeği de kadınların en sevdiği özelliğinin kadın olmaları olduğunu söyledi :) Vücut, cilve, güzellik vs hepsini içeriyor. Kadın olsun da çamurdan olsun hesabı :) Ofisin büyüklerinden bir abimiz de dedi ki "ben kadının paylaşımcı yönünü severim; kadınlar paylaşmaya her zaman açıktır, özverilidir". Kendimi ve çevremdeki kadınları düşününce, çok doğru bir tespit. Bir de kadınların doğurganlığına değindi; kadınların doğurganlık özelliği çok kutsaldır ve onları çok özel kılar, diye ekledi. Eğer kadınlar doğurmasa nasıl çoğalacak insanlar? Burada da devreye bir önceki beğeni giriyor diye düşünüyorum: kadınlık! Son olarak, bir diğer arkadaşım son noktayı koydu: "Benim kadında en sevdiğim şey "vizyon" dur. Daha doğrusu vizyonu olan kadını severim. Eşya değil tabii bu; kadında güzel dursun ama bence her kadının erkeği en bağlayıcı, çekici tarafıdır vizyonu. Erkek kendisine bişey katan, kendi göremediğini gören, kendi kendine yeten ve hatta bazen sana bile "artan" kadına hayranlık duyar. Ben de onlardan biriyim." 

Bu yazıyı yazarken anladım ki biz kadınlar olarak, erkekleri sevmek için bir sürü neden bulabiliyoruz ya da erkekleri neden sevdiğimizi, erkeklerin kadınları neden sevdiğinden daha iyi biliyoruz, daha çabuk cevaplayabiliyoruz. Kadınların da erkeklerin de verdikleri cevaplar tabii ki kişiye göre değişiklik gösterir ya da bizim verdiğimiz cevaplarda bir başkası "hayır benim çevremde böyle bir erkek yok" da diyebilir ama ben daha önce de söylediğim gibi dünyadaki hatta Türkiye'deki bütün kadınları ya da erkekleri tanıyamayacağımıza göre çevremizdeki insanlardan yola çıkarak cevapladık bu soruyu, bazen işin içine beklentiler de girdi, soru daha çok "bir kadının/erkeğin nasıl olmasını istersiniz" gibi anlaşıldı ama sorunun tam anlaşıldığına dair cevaplar da verebildik. 

Bu arada ofisteki insanlar daha ikinci soruda sıkıldılar, onları sıkboğaz etmek zorunda kaldım ekstra ben de sıktım, farkındayım :) Bu sebepten ben de sorularımı artık kapıcıya, yan komşuya, manava, bakkala, yufkacıya yöneltmeye karar verdim, bir süre mahalleden gideceğim :)) Yine de yardımlarınız için çok çok teşekkür ederim. 

Bir sonraki "KADINLAR VE ERKEKLER" blogunda görüşmek üzere... 

Sevgiler... 

 
Toplam blog
: 22
: 794
Kayıt tarihi
: 19.01.11
 
 

İzmir Ekonomi Üniversitesi Mütercim-Tercümanlık bölümünden mezun oldum. Ege Üniversitesi'nde İngiliz..