Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '12

 
Kategori
Futbol
 

Kadınlar ve futbol

Kadınlar ve futbol
 

Kadın milletini yaz yaz bitmez. Kadınlara yazılanlardan bahsetmiyorum ama. Nüfus olarak kadın oranı artıyormuş rivayetini, kadın cinayetleriyle dengelemeye çalışan yurdum erkeklerine söyleyecek bir bela ya da beddua kalmadı bende, hemen hemen hepsini tükettim sayılır.

Konumuz hiç de aşina olmadığım futbol. Kendim olmasam da bir çok kadının futbolu seviyor oluşunu anlamıyorum ama onaylıyorum. Yıllarca erkeklere tahsis edilmiş bir spor alanıyken şimdi egemenliklerini kaybetseler, her yerde olduğu gibi sporda da kadınların temiz ve titiz olacaklarından şüphem yok. Kaba saba küfürlü tezauratların yerine, kadın çığlğını hep tercih ederim. Tribünlerde kadın görmek, erkeklerinde istediği ancak korktukları bir şey. Kadınların çok azı iktidar derdindedir o yüzden uzun yaşıyorlar bence.

15 Nisan'da Büyükada İklim Adaleti Gönüllüleri olarak 350 sayısının dünya için önemini anlattık.  Genelde kalabalık olmayan kitle sayımız şen ve eğlenceliydi. Maç keyfi için tribünleri dolduran yurdum insanı gezegen için parmağını oynatmadı. Ece Temelkuran olsa kahrından ölürdü o derece, ilgisiz insanların şu iklim adaletinden ne anladıklarını merak etmekteyim. Naaan öleceeez bunun başka çaresi olmalı diyorum ama yok. Çevre için kaderci bi yaklaşım söz  konusu elimizden geldiği kadar çocuklarımız için bir şey yapmalıyız.

Futbol için saatlerce program yapan kritik anlar için kafayı yiyen erkek milletini kınıyorum ve dahi bu alanı kadınlara gönüllü olarak bırakmalarını öneriyorum. Kadınlar futbola el atsın, çarşı grubunu bilem kıskandıracak eylem planlarım var. Her şeye muhalif ve dahi çevreci futbol istiyorum. Maç öncesi ve sonrası tüm dünyayı kıskandıracak barış mesajları dostluk görmeyi diliyorum.

Bu kadar konuşmadan sonra ulan kadın milleti çok okunuyor diye şikayet eden insanlardan özür dileyerek pozitif ayrımcılığı azıcık dillendirmek istiyorum. Kadınlar toplumda kolay kolay yer edinemiyorlar. Misal kadınlar müdür, yönetici, millet vekili olabilmek için erkeklerden kat be kat fazla çalışmaları gerek toplum olarak kadının önde olmasını bırak erkeğin yanından geçmesine bile tahammül yoktur. Kadın bir başarı kazanmışssa muhakkak bunun ardında bir başka sebep aranır. Bu sebepleri de uzun uzun anlatmayacağım. Tıpkı iyi ya da kötü yaptığımız her şeye bıdı bıdılanması gibi...

Bırakın rica ediyorum bari blogda kadınlar çok okunsun. Bunun size ne zararı var?

 
Toplam blog
: 54
: 533
Kayıt tarihi
: 18.02.12
 
 

Tasarımcıyım grafik çalışırım. ..