Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '10

 
Kategori
Eğitim
 

Kadınlar ve okuryazar olmak

Kadınlar ve okuryazar olmak
 

Onlar hiç okula hiç gitmediler, okullu olamadılar 

Onlar mavi önlük giyip, beyaz yaka takamadılar... 

Onlar okul bahçesinde akranlarıyla koşmaca oynamanın keyfini yaşayamadılar... 

Onlar beyaz tebeşirle kara tahtaya “Okul açıldı” yazamadılar… 

Onlar çocuk olmadan ergen, ergen olmadan kadın oldular, anne oldular… 

Çoğunluğu ailelerinin, kocalarının peşine takılıp kente göç ederken, yoksullukla, açlıkla baş etmeye çalıştılar… 

Ve onlar kendi yaşanmamışlıklarının, kendi ihtiyaçlarının, kendi eksikliklerinin farkına varamadılar… 

Bedenleri büyüdü, gelişti ama içlerindeki o okullu kız çocukları büyümeden, köşelerde bir yerlerde saklandı durdu… 

*** 

2010 Nisan ayı verilerine göre ülke genelinde 4 milyon 640 bin kişi okuma yazma bilmiyor. Okuryazar olmayan nüfusun 3 milyon 730 bin 553'ünü ise kadınlar oluşturuyor. Ve Türkiye’deki her beş kadından biri okuma yazma bilmiyor.

İşte o beşte birlik dilimin içindeki kadınlardan 29 tanesiyle, onların içinde saklı kalmış o büyümemiş 29 okullu kızla, Ekim 2009 da açılan okuma yazma kurslarında tanıştım.. 

Heyecanlı, hevesli ama bir o kadar ürkek, güvensiz ve de kendilerine yabancıydılar… 

Kalem tutmayı, defter kullanmayı, okumaya nereden başlanacağını bilmiyorlardı… 

İsimlerini, adreslerini yazmayı bilmedikleri gibi, okuma yazmanın onlara neler katacağını, okuma yazma öğrenince, yaşama daha kolay karışabileceklerini, belki de bu sayede çalışmaya başlayıp, kendi ayaklarının üzerinde durmayı öğrenebileceklerini bilmiyorlardı. 

Artık biliyorlar…

Ekim 2009 da başlayıp, 25 Haziranda sona eren bu kurslarda tam 29 kadın okuryazar belgesi aldı. 

Bunlardan 9 tanesi açık ilköğretime kayıt olma hakkı kazandı. 

*** 

Onlar bana güvendiler, inandılar… 

Utanmayı, sıkılmayı bir yana bırakıp, her yaşta bilgiye ulaşabileceklerini, her yaşta öğrenebileceklerini anladılar. 

Yağmur, çamur demeden çocuklarını, bebeklerini kaptıkları gibi okula geldiler. 

Onlar benim için 7 yaşında okula başlayan küçük çocuklar kadar masum ve güzeldiler, öğrenmeye açtılar. 

Kurs boyunca onlara, okuma yazmaya dair, hayata dair bildiklerimi elimden geldiğince aktardım… 

Onlar beni sevdi, ben de onları, çocuklarını, onlara destek veren eşlerini, ailelerini sevdim. 

Onların azmi, isteği ve başarısıyla gurur duydum. 

Toplamda yaklaşık 8 ay süren kurslar boyunca, birbirimize çok alıştık… 

Onların en çok öğretmeni ama bazen anneleri, bazen ablaları oldum. 

Kurs sonunda okur yazarlık belgelerini alırken, hepsi de gururlu, özgüvenli ve mutluydular... 

Ve henüz uçmayı öğrenemedilerse de, kanatları olduğunun ve artık o kanatları çırpmaya başladıklarının farkındaydılar

 
Toplam blog
: 247
: 1493
Kayıt tarihi
: 29.01.08
 
 

Antalya ve Akdeniz aşığı bir öğretmenim. Bol bol okurum, blog yazarım, şiir yazarım. Yazdıkça ve ..