Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kadınlar ve sanat

Kadınlar ve sanat
 

Sanat dallarının hepsinde , kadınların parmağı vardır. Aksini kimse savunamaz.Ya bizzat uğraşırlar ya da esin kaynağı olurlar. Hiç bir şey olamazlarsa desteklerler. 

Bu da sanatın, kadınların ruhunun taa....derinliklerinde her zaman olduğunu gösterir. Ne zaman bir sergiye gitsem, kadınlar çoğunluk olarak ordadırlar. Hemen sanatçı ile iletişime geçerler ve nasıl etkilendiklerini anlatmağa başlarlar. Ne zaman bir konsere gitsem, orada da kadınlar, tiyatroya gidin kadınlar, bu her sanat dalı için böyledir. Ama neden hep ünlü sanatçıların çoğu erkektir? ÇÜNKÜ ONLARIDA KADINLAR TAKDİR ETMİŞTİR DE ONDAN. 

Bu gün, İzmir Karşıyaka da KARSAV derneğinin Turhan Pınar yönetimindeki , koro çalışmalarına katıldım. Uzun zamandır çok istediğim bir şeydi müzikle uğraşmak. Zaten gençlik yıllarımda da. epeyce müzik çalışmalarım olmuştu. Ancak bizim zamanımızda ist. da devlet konservetuarında TÜRK SANAT MÜZİĞİ bölümü yoktu. Bu da zaten bunu istemeyen ailemin ekmeğine yağ sürmüştü. Konsevetuara gidip de şarkıcı mı olacaksın dediler. Bu bana o zamanlar çok aşağılayıcı gelmişti ve vazgeçmiştim. Kendimi görsel santlara adamıştım. Allahtan o yönde yeteneğim vardı. Olmasa idi, herhalde depresyonlardan, depresyon beğenecektim. Ancak benim içimde o Türk sanat müziği aşkı hiç ölmedi. Çünkü annem beni radyo ile büyütmüştü. Nini yerine o ince tiz soprano sesi ile T. sanat müziği söylemişti kulağıma. Sonunda gerçek TÜRK SANAT MÜZİĞİ çalışan bir koro buldum. Bu günlerde TEOMAN ALPAY IN ve ALAADDİN YAVAŞCANIN bestelerini çalışıyoruz.. Çok zevkli geliyor bana. Bu kadar beklediğim için çok üzülüyorum. Hiç bir şey için geç değildir, sözünü kendime fısıldayarak, devam ediyorum. Oysa bende resme geç yaşta başlayan öğrencilerime öyle demiyor muydum?. 

Orada da bilin bakalım kimler çoğuluk da. Tabii ki KADINLAR. Hepsi son derece ciddi ve huşuu içinde çalışıyorlar. Ruhlarından gelen en güzel tınıları çıkarmağa uğraşıyorlar. Böylece, dinlemesini, söylemesini, dinletmesini öğreniyorlar. Bu eğitimler evlerde yankılanıyor. Kuşaklara aktarılıyor, ister istemez. 

İşte kadınlar her sanat dalı ile uğraşırlar. Çünkü üretmek ve kuşaklara aktarmakla görevlendirilmişlerdir. 

 
Toplam blog
: 59
: 720
Kayıt tarihi
: 02.08.10
 
 

Mimar Sinan Üniversitesi, heykel bl. nü bitirdim. 5 kişisel sergi açtım. Bir çok karma sergilere ..