Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Gizem TUTAR - Yaşam Koçu

http://blog.milliyet.com.tr/diyetisyen

14 Ağustos '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
546
 

Kadınları forma sokacak 6 öneri

Kadınları forma sokacak 6 öneri
 

Kadınlar forma girmek artık zor değil!


Keşke küçüklüğümüzde izlediğimiz cadı dizilerindeki gibi küçük bir burun veya çene hareketi ile iştahımızı kesebilsek ve tartılarla barışsak… Ne yazık ki böyle bir durum söz konusu değil. Bu nedenle bazı uygulaması kolay yöntemleri süpürgemize takıp, ara sıra tekrarlayan iştah krizlerimizi durdurmamız ve formumuzu korumamız gerekli.

İşte kadınların forma girmesini sağlayacak 6 öneri:

Kalorisiz bir içecek veya suya başlayın… Yiyecek dolabındaki patates cipsine uzanmadan önce su içmeyi deneyin. İnsanlar kimi zaman susuzluk ve açlık kavramlarını karıştırır veya duygusal bir durum nedeniyle aç olmadıkları halde kendilerini öyle hissederler. Canınız bir şeyler atıştırmak istediğinde önce bir su bardağı soğuk su veya kalorisiz bir başka içecek içmeye yönelin.

Pijama partilerinde atıştırma konusunda dikkatli olun… Sağlıklı bir beslenme tarzını geri plana itmenin en kolay yolu, akşam yemeği sonrasında televizyon karşısında yüksek kalorili besinler atıştırmaktır. Bu tür besinler yerine, havuç veya salatalık dilimlerini, birkaç dilim meyveli veya 1–2 top light dondurmayı atıştırmayı deneyin.

Sevdiğiniz besinlerden vazgeçmeyin… Sevdiğiniz besinlerden tamamen vazgeçmek sizi strese sokabilir ve sonucunda daha çok atıştırmaya başlayabilirsiniz. Bunu önlemek için, sevdiğiniz yiyecekleri tüketmeye devam edin. Fakat göz yumulabilir miktarlarda. Örneğin 1 paket çikolata yemek yerine birkaç küçük parça atıştırmaya çalışın.

Atıştırın, açlığınızı yatıştırın… Çok doğru bir reklâm sloganı. Gün içerisinde küçük ve sağlıklı ara öğünler tüketmeye özen gösterirseniz, gün içerisinde alacağınız toplam kalori siz fark etmeden azalacaktır.

Her öğünde protein tüketin… Proteinler metabolizmanın daha hızlı çalışmasına yardımcı olur. Bu nedenle ara öğünlerinizde protein kaynakları olan yağsız etlere, az yağlı süt ürünlerine yer vermeye çalışın.

Baharatlara yer açın… Baharatlar dilinizdeki tat tomurcuklarını daha çok uyaracağı için daha çabuk tokluk hissetmenize yardımcı olabilir. Canınız şeker mi istiyor, o zaman mentollüleri tercih edin.

Diyetisyen Gizem ŞEBER

Alman Hastanesi

www.e-diyetisyen.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 18
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 895
Kayıt tarihi
: 11.08.08
 
 

Gizem TUTAR, Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden dönem dördüncüsü olarak mezun ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster