Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '14

 
Kategori
Kozmetik
 

Kadınların en büyük derdi- nasıl daha güzel olabilirim?

Kadınların en büyük derdi- nasıl daha güzel olabilirim?
 

Sevcan Davaz


Güzel olmalıyım, daha güzel olmalıyım, en güzeli ben olmalıyım.

Bu yeni bir olay değilki, dünya kuruldu kurulalı kadınlar güzel olmak için çaba sarf etmişler.

İlkel kabilelere bakınız sadece kadınları değil erkekleri de yüzlerine çeşitli boyalar sürerler. Kadınlar çeşitli hayvanların dişlerinden kemiklerinden takılar yaparlar, saçlarına kemiklerden tokalar takarlar.

Mısır denilince aklımıza gözleri boyalı kadınlar ve erkekler gelmezmi? Firavun tavsirlerinde gözler kalın boyalarla boyalı değilmidir? Kleopatra’nın süt banyolarını bilmezmiyiz? Bal, süt ve bitkisel esanslarla banyo yaptığını, güzellik için iksirler kullandığını da biliyoruz. Onun makyaj yaptığını da!

Amfi tiyatroları ülkemizin bir çok şehrindeki kalıntılarda görüyoruz. Tiyatro eskilerde çok önemli! Amfi tiyatroya çıkan sanatçılar yüzlerine makyaj yapıyorlarmış. Birçok makyaj çeşitleri olduğu da biliniyormuş.

İslam’da sürme vardır. Sürme gözlere çekilir, hem sağlıklıdır hem güzel görülür.

“Sürmenizin iyisi Ismid`den olandır. O gözü cilalar, tüyü bitirir.”

(Ebu Davud, libas 13, Tip 14; Tirmizi, libas 22,23; Ibn Mâce, tip 25)

Bunları saymakla bitiremeyiz. Eskilerde bile güzellik bu kadar önemli iken şimdilerde olmaz mı? Olur elbette. Tek farkı artık güzelliğimizi bu işin uzmanlarına emanet ettiğimiz. Daha bilinçli güzel olmaya çalışıyoruz. Daha isteyerek ve bilerek güzel olma telaşındayız!

Asl olan güzel olmamız. Açıkça itiraf etmemde yarar var. Ben bakımlı olmayı seven biriyim. Kadına makyajıın yakıştığını bilirim, kendine dikkat eden kadınların daha genç kaldıklarına inananlardanım. Üstelik son zamanlarda bu konuda bir hayli de titizleniyorum.

Daha güzel olmak, daha bakımlı olabilmek!

Peki, bunlar için ne yapabilirim dedim ve bu işin uzmanına sordum.

Bu işin uzmanlarından; Sevcan Davaz’le bir araya geldim ve sorularımı sıralamaya da başladım.

Kadın denilince güzellik anlamında aklınıza ne geliyor?

Elbette bakım geliyor.

Bunun için kendilerine bakmaları gerekiyor!

Her anlamda bakım diyoruz sadece makyaj yaptım tamam oldu ile olmazki. Benim üzerinde durduğum önemli konulardan biride türk bayanlarının kilolu olmalarından dolayı kendilerine güvenlerinin azalmış olduğu!

Türk bayanları diğer ülkelerdeki bayanlardan daha mı kilolu?

Buna ne yazıkki evet demek durumundayım. Bunu sadece Türk kadını olarak sıralamak belki yanlış! Akdeniz kadını daha doğru olabilir.

Siz Londra’dan geldiniz, orada daha mı inceler?

Evet, çok bakımlılar.

Siz zayıflama konusunda iddialısınız, bu işin eğitimini Londra’da aldınız!

Evet, ben Türkiye’ye bir buçuk yıl önce geldim. Bu işin eğitimini almak gerekli böyle bir çalışma yapmak için. Eğitimden sonra Londra’da uzun yıllar bu konuda çalışmalar yaptık. Bir gün karar verdik, artık Vatanımıza dönmeliyiz dedik ve geldik. Ekibimi kurdum, salonumu açtım. Bir hayli mutluyuz. Ve gördük ki kadınlarımız artık daha bilinçli ve kendilerine önem veriyorlar.

Ben yine günümüzün derdi olan zayıflama isteğinden söz etmek istiyorum.

Zayıflamak için bir çok tedavi yöntemlerimiz var, makinelerden de yararlanıyoruz, nasıl beslenmeleri gerektiğini anlatıyoruz.

Bir çeşit diyete mi alıyorsunuz?

Diyetten ziyade bilinçli beslenmeyi öğretiyoruz, daha sağlıklı olmanın sırlarını aktarıyoruz. Bunlar birbirine bağlı bir çok üniteden sağlanıyor. Aletlerin yanı sıra hareketler ve çeşitli masajlar uygulatıyoruz. Elbirliği ile nasıl daha güzel, daha fresh, daha sağlıklı olunurun üzerinde duruyoruz. Tabi moda da önemli! Bunun içinde makyaj önemli.

Genel bakım diyorsunuz! Genel bakımda neler oluyor?

Lazer epilasyon ve bölgesel zayıflama bu kadınlarımızın çok ilgi gösterdikleri ilkler. Mesela ben cilt bakımı yapmadan cilt analizinin yapılmasının şart olduğunu bilenlerden ve uygulayanlardanım.

Hani bir laf vardır, derler ya kaş ile göz gerisi söz!

Aynen öyle. Kaş tasarımı da çok önemli ipek kirpikte…

Doğru son zamanlarda dikkat ediyorum, bayanların çoğunun kirpikleri uzun ve doğal kendi kirpikleri gibi ve çok güzel.

İpek kirpik bu işi hallediyor. Çok güzel ve doğal görülüyorlar.

Bir şeyi yanlışmı biliyorum, öyle ise düzeltebilirmisiniz lütfen? Sizler bir çeşit cilt tedavisi de yapıyorsunuz. Tabi doktor tedavisi gerektirmeyenlerde!

Akne tedavisi, anti-aging, leke tedavisi, kimyasal peelingler, dermaroller ile cilt tedavileri yapılıyor.

Filmlerde vardır ya. Genç bir kız, güzel değildir, bilki çirkin bile diyebiliriz,  bir güzellik salonundan içeri girer saatler geçer ve genç kız dışarı çıktığında bir film yıldızı kadar güzel olmuştur. Demekki her kadın güzel olabilir.

Çirkin kadın yoktur, bakımsız kadın vardır.

Güzel olmak güzel. Bunun için güzel şeyler yapmak gerekli. Ben Neşet Ertaş’ın bir türküsünün sözlerini burada tekrarlamak istiyorum. O diyorki:

Güzele bakması sevaptır derler
Güzellere güzel güzel bakmak güzeldir
Güzel yar sevenler cennetlik olur
Güzelinen sohbet etmek güzeldir

Güzelliklerle dolu günler diliyorum.

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....