Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '15

 
Kategori
Deneme
 

Kadınsan

Kadınsan
 

Türkiye’de "kadınsan" işin zor arkadaşım.

İstanbuldasın, yolda yürüyorsun, sabah saatleri.. Hiç tanımadığın bir adam sana yaklaşıp “seni yerimm” diyerek geçebiliyor. Canın sıkılıyor.. Yaşadığın bu durum bir kadın olarak seni ürkütüyor. Bu işittiğin kaçıncısıydı?!

Lise zamanların geliyor aklına.. Yolda giderken arkandan biri sana hiç duymadığın küfürlerle seninle yapabileceklerini sıralarken ki hissettiklerini. O korkuyu..

14-15 yaşlarındasın. Ve yaz tatilindesin. Harçlık olsun diyip çalışıyorsun. Hani bu tanıtım işleri. Bodrum kata inip malzemeleri giriş kata çıkartman gerekiyor. Müdürün sana hep aynı espriyle yaklaşıyor, “arkanı kolla”..  Daha sen 14-15 yaşındayken bu kod sana adeta yazılıyor.  He bir de sana arada tavsiyelerde bulunuyor: “Erkek, her yaşta erkektir.. 70’inde olan bir erkeğe bile güvenme.” Ve bir de alakasız bir şekilde ekliyor. “Üç çocuk yaptım ama daha üç tane daha yaparım.” Ardından pis pis gülüşler... Ve sen ailene yaşadığın bu durumu söylesen olacaklardan korkup gizliyorsun. İşten çıkıyorsun artık evindesin..

Yoldasın, yine lise zamanların.. Kulaklığını takmışsın evin yolunu tutmuşsun, arkandan biri gelip senin omzuna vurarak seni durduruyor ve seni rahatsız ediyor üstüne üstlük o kadar sesleniyorum neden bakmıyorsun diyip devamında sözlü taciz ederek... Tabi sen ne olduğunu bile anlamadan korku içinde kalıyorsun. Seni korkutan; adamın küfürlerini duyup neden tepki vermediğin için azar işitiyor olmak.. Bu durum da Türkiye’de kadın olmanın ayrı bir zor zorluğu.. Hem taciz edip hem de tacize karşılık vermemek çıldırtıyor olmalı..

Üniversitedesin, yaşadıkların yine bunlara benzer. Nasıl olur diyorsun, karşındaki kişi okumuş profesör olmuş, hayret ediyorsun ilk etapta ama yaşadığın bu şeyleri yapanların eğitimli-eğitimsiz diye ayrılmadığını geç de olsa fark ediyorsun..

Trafiktesin karşında terörden sorumlu polis olduğunu söyleyen biri, durduruyor seni ben polisim diyor, Allah Allah iyi de arkadaşım kimliğini göster diyorsun bu verdiğin cevap onun canını sıkıyor olmalı.. Gösteririm ben kimliğimi diyip cinsel organını işaret ediyor. Sonra tartışmalar vs. sen kendini karakolda buluyorsun. 6 küsür saat can sıkan süreçler yaşıyorsun.. Gereksiz yere..

Saçma sapan durumlar ama bunları yaşıyorsun. Trafikte, okulda, yolda, işte...

Ben bunları yaşadım işte.. Güzel ve gösterişli olduğumdan değil. Öyle biri olduğumu da düşünmüyorum.

Bunu her kadın yaşıyor bu ülkede.. Ve dahasını elbette.. Durum çok acı, çok üzücü. Üzülüyorum.. Hem de çok üzülüyorum.

Atatürk’ün sözü geliyor hemen aklıma ve bu söz ile yazımı sonlandırıyorum.

“Kadının en büyük vazifesi analıktır.  İlk terbiye verilen yerin ana kucağı olduğu düşünülürse, bu vazifenin ehemmiyeti layıkiyle anlaşılır.”

Sevgiler

 
Toplam blog
: 40
: 372
Kayıt tarihi
: 09.09.14
 
 

Balıkesirliyim. Kocaeli Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde lisansımı, Marmara Üni..