Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '14

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Kafa kağıdı Sapancalı' sı olmak

Kafa kağıdı Sapancalı' sı olmak
 


Her tarafının inşaat halinde olmasıyla övündüğümüz Sapanca' nın bir dili olsa da bi konuşsa.
Dese ki; yahu sizler yıllarca benim üzerimde doğduğunuz burada büyüdüğünüz için övünmediniz mi?
" Benim bi memleketim var gelin de bir görün. " diye gittiğiniz her yerde etrafınızdakilere hava basmadınız mı?
Benim dışımda gördüğünüz bir yer güzel mi deği mi diye karar verirken orayı bir şekilde benimle kıyaslamadınız mı?
Uzak bir yerden dönerken üzerinde ismimin yazdığı tabelaları görmeye başlayınca " Ey canını sevdiminin Sapanca' sı diyip yanınızdakilerden " Sapanca daa ya " diye bi onay beklemediniz mi?
Havası başka, suyu bambaşka güzel diye iç çekmediniz mi gurbetlik olduğunuzda?
Gittiğiniz tüm diğer lokantaları Eker' le, çıktığınız tüm yaylaları Soğucak' la yüzdüğünüz her yeri gölümle kıyaslamadınız mı? ( Atlantik Okyanusu' na yüzmeye gittiğimde Sapanca' nın canını seveyim, ne köpek balığı var ne bişey diyen Sapancalıyla karşılaştım ben Güney Africa Cape Town' da )
Bi de gelmiş şimdi dağıma taşıma bakarak her tarafımı inşaatla doldurduğunuzla övünüyosunuz. Canımı böyle mi seviyosunuz benim siz?
Beni geliştirmekse niyetiniz bırakın kardeşim beni kendime. Kendim gibi kalarak da tüm zamanların en güzel yerlerinden biri olarak kalarım ki zaten ben, size ne oluyor?
Siz gidersiniz ben burda dururum kıyamete kadar. Sizin gibi nice kuşaklar gördüm ben.
Gördüm de sizin gibi beni tümüyle şantiyeye çevirmekle övünenleri görmedim. Hepsi geldiler, geçtiler ben kaldım. Siz de geldiniz ve geçeceksiniz. Her gün biraz daha yaklaştığınız bu gerçeğin bir kaçışı yok.  Ama ben ne yazık ki sizin artığınız bu taş duvar, beton halimle kalacağım.
Ben de öte tarafta sorarım sizden hesabını diyeceğim ama o da neye yarar bi bilsem!
Bu tarafta sizden sonra gelecek kuşaklar bana ait güzellikleri fotoğraflardan gördüklerinde çınlatırlar artık kulaklarınızı
İşte o zaman kulaklarınız mı çınlar, kemikleriniz mi sızlar, ters mi dönersiniz olduğunuz yerde onu da siz düşünün artık.
Çekmeye çalıştığınız tuzu kuruların bahçelerinden çekeceğiniz fotoğraflardan gösterirsiniz artık çoluğunuza çocuğunuza eski hallerimi.
Ve geriye bıraktıklarınızla avunursunuz. Tabi yapabilirseniz. Yani bu avuntuyla yetinebilirseniz demek istiyorum.
Kasım Ayı' nın Sapanca' da fidan dikme ayı olduğunu söylemedi mi size dedeniz. Hadi beni geçin dedenize ayıp yahu.
Her yerime inşaat dikmekle hava atacağınıza üç beş fidan dikmekle övünseydiniz bari de elinizde avunacak elle tutulur birşey olsaydı.
Bu köşede bi yazı çıkmıştı. 10 Soruda Sapanca'lı olmak diye.
İlk soru " Kaç tane fidan diktin Sapanca' ya ömrün boyunca " diye bir soruydu.
Eğer on taneden az diktiysen, ancak kafa kağıdı Sapancalısı olabilirsin mesajı veriyodu o yazı.
Sen kafa kağıdı Sapancalısı olmakla övünüyor olabilirsin belki ama ben seninle hiç övünmüyorum, bu gidişle de pek övüneceğimi sanmıyorum.
Sapanca dile geldiğinde söylediği bu sözlere ne cevap verirdik acaba?
 
Toplam blog
: 70
: 289
Kayıt tarihi
: 26.07.14
 
 

Sapancalı, Üniversite mezunu, satış pazarlama sektöründe çalışan Errare Humanum Est ve Dum Spiro ..