Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Kafamı Çorbaya Çevirdiniz

Kafamı Çorbaya Çevirdiniz
 

Salih Arıkan


Engellilerle ilgili acayip bir kavram kargaşası var.  Bana ne dediğin değil nasıl davrandığın önemlidir. Kördü görmeyen oldu germez göremeyen görme engelli yeter yahu kafamı çorbaya çevirdiniz. Ben sıkıldım millet ne yapsın. İşi gargaraya getirip engellilerle ilgili mış gibi yapmanın adıdır kavram kargaşası. Sakat topal sonra engelli! Yahu adama engelli deyince topallığı geçti mi, erişilebilirlik sorunları çözüldü mü? Sen evrensel tasarıma göre düzenlemeler yap da; bizim için makul uyumlulaştırma çalışmalarını yap ta; kaldırım işgallerine komik cezalar vermekten vaz geçip caydırıcı cezalar ver de; bana ne dediğin değil bizimde bu hayata dâhil olmamız için düzenlemeler yap.

Zihinsel engellilere özel çocuklar diyorlar herkes özeldir. Tüm insanlar özeldir. Bir de özel gereksinimli bireyler diyorlar. En son her insan farklıdır, farklı gelişen bireyler diyorlar.

Kardeşim sen bana ama desen de, kör desen de, hafız desen de benim tüm kitaplara ulaşabilip ulaşamadığım önemli. Tüm eserler görmeyenler için e-kitap, sesli kitap, yâ da kabartma yazı seçeneklerinden biriyle yayınlanıyor mu? Daha görmeyenlerin bazılarının kabartma ders kitapları basılamıyor. Yardımcı kitaplarını hiç anmayın zaten. Görmeyen arkadaşlar için ygs kpss kitapları kabartma olarak basılmıyor.

Kör demeyin ee ne olmuş çok kabaymış! Hiç de değil... Ben kırk yıllık körüm! Bu kadar kavram kargaşası yapıp; sorunlarımızı gargaraya getirmeyin.

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..