Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Kafanızın İçindeki Dünya Ne Diyor?

Kafanızın İçindeki Dünya Ne Diyor?
 

Dünyanızı Değiştirebilirsiniz :)


Şu an içinde bulunduğunuz durum nedir? Tam anlamıyla hayatınızda bulunduğunuz NOKTA nedir? İyi mi kötü mü? Daha doğrusu mutlu muyum, mutsuz muyum?

Her insanın kafasının içinde bir dünya vardır. Kendi yarattığı bir dünya... Zaten hep bu yüzden "ben olsam şöyle yapardım, ben olsam böyle düşünürdüm" diye başlayan cümleler kurarız. Bu, benim kafamın içindeki dünya böyle ve ben de dışarıdaki dünyayı böyle algılıyorum demektir. Ve bu bakış açımın da doğru olduğuna inanıyorum demektir.

Kendi dünyanızı düşünün; o yuvarlak kıtaların, okyanusların, dağların, tepelerin, şehirlerin, buzulların, ekvatorun olduğu sadece size ait bir dünya... İstediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz. Şu anda bu dünyanın neresinde duruyorsunuz? Kutuplarda yalnız ve soğuk bir yerde mi? Çölde acıdan kavrulan bir yerde mi? Köpekbalıklarına yem olamamak için çırpındığınız bir okyanusta mı? Yoksa tropikal adalarda çiçekten kolyeler takıp dans ettiğiniz bir nokta da mı? Veya dört mevsimin yaşandığı keyifli bir kara parçasında mı? Kimler, neler var yanınızda? Vahşi hayvanlar, canavarlar, korkunç uzaylılar... Ya da çiçekler, melekler, yıldızlar, güzel ruhlar... Şu an dünyanızda bulunduğunuz noktayı neye benzeterek anlatabilirisniz?

Kafamızın içinde şekillendirdiğimiz dünyaya bağlı olarak da algılarımız vardır. Yani dünyayı yorumlayış şeklimiz. Hani bazı şarkılar vardır, biliriz, sonra başka bir şarkıcı çıkar onu kendi yorumuyla söyler, şarkıya başka bir hava gelir. Kimimiz yeni yorumu beğeniriz, kimimiz beğenmeyiz. İşte, hayatı da hepimiz kendi kafamıza göre yorumlarız. Aslında dağlar, tepeler, denizler hep aynıdır. Bu yorumlama durumunda haklıyı haksızı ya da doğruyu yanlışı tartışmamız yersiz ve sonuçsuz olmaz mı? Önemli olan, şu anki durumumuzdan memnun muyuz yoksa değil miyiz, ona göre karar vermektir. Başkasının dünyasına da saygı gösterip, onu kendi dünya görüşüyle hoşgörüyle karşılamak...

Kendi dünyamızı güzelleştirip, kendimizle mutlu olamadan kimsenin dünyasını değiştirmeye, yargılamaya çalışmadan yaşamak nasıl olurdu? Ne de olsa başkasında gördüğümüz ve memnun olmadıklarımız, görebildiğimize göre bizim dünyamızın bir parçasıdır. O zaman değişim yine bize bağlı demektir. "Sen değiş, dünyan değişsin..."

Arzu Bıyıklıoğlu

NLP Uzmanı ve Yaşam Koçu

www.arzubiyiklioglu.com

 
Toplam blog
: 521
: 474
Kayıt tarihi
: 24.08.10
 
 

1971 doğumlu Arzu Bıyıklıoğlu uluslararası sertifikalı Yaşam Koçu, NLP Uzmanı, NLP Eğitmeni ve Re..