Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '07

 
Kategori
Felsefe
 

Kafiye ayarı kaçmış bir yazı denemesi

Kafiye ayarı kaçmış bir yazı denemesi
 

“Bir gurbet senin gözlerin…”

Kaç zamandır dargınız kalemle-kağıtla…Bir mürekkep yanlızlığıdır gece…Beni affedermi şimdi bu beyaz sayfa onun kokusu sinmiş ellerimle bir araya getirdiğim harflerle…Hani bulmaca çözergen kelimeler çıktıkça akıp gider ya cümleler, hayat bulmacam onumla çözülmeye başladı birer birer, yukarıdan aşağıya, sağdan sola aşk oldu bulmacam…Bulamayacağımı sandığım bulmuşluğum nasılda iyi etti beni…Küçüklüğümün en büyük küçük düşlerimi kurduğum zamanlara dönüş faslı bu, Şaban abiden habersiz ödünç aldığım bisikletin özgürlüğü var şimdi senli eşit düşlerimde…Peter Pan’ı ilk siyah beyaz bir film makinasında seyretmişliğim vardır, bana”-eğer yazıyorsan hayattaki eyleminden uzaksın zaten yazmaya fırsat bulamıyorsan hayatın ve eylemliliğin tam içindesin demektir” diyen turgut ustanın Zeki MÜREN plağı asılı duvarında asılı duruyordur hala bu seyretmişlik hali….O zamanın heycanıyla ve benim canım manolyam kıvamında bakıyorum işte sana…Sanırım mürekkeple barışmak içinde bayramı seçiyorum, sonra diyorum ki kendi kendime eğer insan her gününü bayrama çevirmeye çalışmıyorsa tele takılan uçurtmalar gibi asılı kalıyorlar bize dayatılan zamanlara… Şimdilerde bir yolculuk bahanesiyle memleketin kuzey batısında bir yerinde otel lobisinin bana ait olmayan penceresinden bu yabancı şehrin zamansız yüzlerine tanık oluyorum….Belki de en son yaptığı telefon konuşmasında aceleyle terk edilmiş bir sandalyenin telaşını paylaşıyorum…İçtiğim sigara 10 saat önce İzmirde içtiğim sigaranın hasretli kederini paylaşıyor yine, değişen sadece dumanın arkasındaki şehrin sokaklarının başka bir lehçeyle gözlerime seslenişi…

Bugün beynim siyah beyaz film oynatma makinesi, baktığım her yabancı sokakta Zeki MÜRENİN duvara asılı pilaklı seslenişi hafızam…

Kağıtla ve yazıyla barışmamın şerefine bir kadeh şarap denemesi gibi bu hikaye…

Bir kadeh paragraf istermisin okuyucu…

 
Toplam blog
: 75
: 465
Kayıt tarihi
: 12.11.07
 
 

"Her umut bir olasılıktır" Her sabah evin eşiğinin kenarında duran çiçeğin her sabah orda olma ol..