Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '15

 
Kategori
Emlak
 

Kahraman emlakçı brokerlara karşı

Usta oyuncu Ferhan Şensoy’un bir oyunu vardır “Kahraman Bakkal süper markete karşı” diye. Bende bundan esinlenerek yazımın başlığını buna benzer kullanmak istedim.

Olay şöyle…

İstemeye istemeye bir tartışma başlatmışım!

Geçenlerde yazdığım bir yazımda Kendilerine “Emlakçı” demek istemeyen, kartvizitlerinde “Broker” ismini yazan ve kendilerine Broker demelerini isteyenlerden bahsetmiştim.

Bu konuda çok sevdiğim, kendi işinde çok başarılı olan meslektaş bir kardeşim aradı.

Yazıyla ilgili bir süre sohbet ettikten sonra anladım ki hala kendisine “Emlakçı” denmesini istemediğini, kendisine “Broker” denmesi gerektiğini kibar bir dille anlatmaya çalıştı.

Birkaç gün sonra yine bir yemekte, yine bu konu gündeme geldi. Bu seferki bir bayan ve o da kendisine “Emlakçı” ismini yakıştıramadığını, kendisinin “Gayrimenkul Danışmanı” olduğunu ama kartvizitinde de “Broker” yazdığını söyledi ve bir süre de bana “Emlakçı” nın geçmişten gelen kötü izlenimler bıraktığı için kullanmadığını anlatmaya çalıştı !

Biliyorum ki, bu konu bir çok meslektaşım için geçerli. Birbirleriyle savaşıyor “Emlakçı mı Broker mı?”

Şaşkınım ama ne yapabilirim ki!

“Kocaeli Brokerlar Derneği”

“İstanbul Brokerlar Odası”

“Broker ve Broker Yönetimi Bölümü”

Bunların hiç biri yok ama…

“Kocaeli Emlakçılar Derneği”

“İstanbul Emlakçılar Odası”

“Emlak ve Emlak Yönetimi Bölümü”

Bunların hepsi var…

Kimseye sitem etmiyorum. Sadece bazı şeyleri paylaşmaya çalışıyorum. Kimsenin de ne olması gerektiğini söylemiyorum.

15 yıldır bu işi yapıyorum. Mesleğimi çok seviyorum ve herkese de tavsiye ediyorum. Bu işi yapmak bilgi, birikim ister. Bilgi birikimi de kartvizitinde “Emlakçı” veya “Broker” yazarak elde edilmez!

Mesleğimizi de isim değiştirerek seçkin meslek olarak görmeyi sağlayamayız.

Bizden sonra gelenlere de “Emlakçı olma Broker ol” diyemeyiz.

Ben bu saatten sonra bu tartışmalara girmek istemiyorum. Herkesin düşüncelerine, çalışma şekline, ismine saygı duyuyorsam, onlarda bizlere saygı duymak zorundalar.

Belki de onlar haklı çıkacaklar. Bir süre sonra “Broker”lar olacak. Bu beni asla rahatsız etmez. Yeter ki, mesleğimizi dürüst yapalım.

Yapacak bir şey yok ben emlakçıyım.

Bunu gururla söylüyorum ve söylemeye de devam edeceğim. Kim rahatsız oluyorsa olsun. Kim ne denmesini istiyorsa istesin ama bana hiç kimse…

“Broker” olmam gerektiğini anlatmasın!

 
Toplam blog
: 12
: 226
Kayıt tarihi
: 05.07.14
 
 

Emlak sektöründeyim.  ..