Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '07

 
Kategori
Meslekler
 

Kahraman İMO iş başında

Boş konuşmayı, ucuz kahramanlık yapmayı ne kadar çok seviyoruz. Bina çöktükten sonra etrafında bir sürü süpermen türedi. Ben söylemiştim, ben uyarmıştım, bak betonu kötü, bak demiri eksik.. .Bu kahramanların en büyüklerinden birisi de inşaat mühendisleri odası. Nerde bir deprem olsa, nerde bir bina yıkılsa kahramanlar hemen kostümlerini giyip olay mahalline koşarlar. Kutsal incelemelerini yaparlar. Sonra sayın başkana oy avcılığı için aylık bültenlerinde boy boy fotoğraflarla olayı anlatırlar. Bina çöker çökmez sayın üyelerimizle derhal olay yerine gidip incelemelerde bulunduk falan. Bravoooo. Helal size aslanlar.

Peki sayın İMO, bu binanın projesi sizin onayınızdan geçmedi mi ? Projeyi yapan, teknik uygulama sorumluluğunu üstlenen mühendislerin imalatları kontrol edip etmediğini denetlediniz mi ? Beton nümune sonuçlarına hiç göz attınız mı ? Soruları çoğaltabilirim ama sizi yormayayım.Bunlar sizin gibi ulu kahramanlar için basit ve gereksiz şeyler.Siz, bu ay hangi üye aidatını yatırmamış onun peşine düşün.Ne işiniz var böyle işlerle ? Nasıl olsa bir gün bir bina çöker, siz de süpermen kostümlerinizi giyer uçarsınız oraya.Basın karşısında gövde gösterinizi yapar, gider lokalinizde çayınızı yudumlarsınız.

Aylardır bas bas bağırıyorum, bu ülkede 300 YTL ye projeler yapılıyor.Fason proje yapılır diye boy boy ilanlar veriliyor. Projecilerin çoğu yaptıkları projenin nerde olduğunu dahi bilmiyor.Araziler, zeminler görülmeden projeler yapılıyor.Teknik uygulama sorumluları şantiyelere uğramıyor.Nerdesiniz süpermenler ? neden bu konulara uçmuyorsunuz ?

Güya meslek içi eğitimler veriyorsunuz.Salonun kapısında imzayı atan, içeri girmeden tüyüyor.Kendi kendinize, denetimini yapmadığınız yönetmelikler uydurup duruyorsunuz.Yok iş yapacakmışım da puan toplayacakmışım yoksa iş yerim kapatılırmış.Kirasını sen mi ödüyorsun ? İş yeri benim.İş yaparım yapmam sana ne !!Olur mu canım, yönetmelik gereği.Sanki o yönetmelikleri uyduran sen değilsin.Komiksiniz valla, çok komik.

Neyse, bu aralar sizin başınızı kaşıyacak vaktiniz yok.Yıkılma ihtimali olan binalar var daha.Siz kostümlerinizi hazır edin her an uçabilirsiniz.( hımm.betonda deniz kumu kullanmış..ahaaa. bak etriyeleri eksik koymuş.vay anasını kolonları ince yapmış.Tamam arkadaşlar imo olarak burda işimiz bitti, şimdi diğer yıkılan binaya uçalım, cuuvvvv.)Aslanlarım, süper kahramanlarım benim.

Ankara İmo 'ya bir mail gönderdim.Proje rezaletleri hakkında.Gelen cevap tam onlara yakışır cinstendi, ''bizi ilgilendirmez siz mühendis etiğine uyun ''.Ben de kendi uydurdukları o kutsal yönetmeliği açtım, bu konuyla ilgili maddeleri onlara hatırlattım.Cevap gelmedi..Süpermenin pelerini arızalandı herhalde.

Ama ben mühendis arkadaşlarıma da çok kızıyorum.Herkes imo'nun yanlışlarının farkında ama kimse sesini yükseltmiyor.Kimse ödediği aidatların hesabını sormuyor.Bir belge istiyorsunuz, 25 kuruşluk kağıt parçasına 35 YTL para istiyorlar.Ayıptır yahu.35 YTL'lik ne yapıyorsun ? Odaya gelir yapıyorsun ? Geliri ne yapıyosun ? Pankart yapıp Ankara sokaklarında gövde gösterisi yapıyosun.Elbette yeri gelince onu da yapacaksın ama, yürümeye sıra gelene kadar yapmayı beceremediğin çok iş var.

Oda lokalleri sokak kahvelerinden beter.Pislik, okey ve tavla gürültüsü.Sanki bayan mühendis arkadaşlarımız yok.Erkek hegemonyasının hüküm sürdüğü batakhaneler gibi.Oda yönetiminin siyasi görüşü neyse ona göre servis yapılıyor.Eğer sağ görüşlü bir yönetim varsa içki içmek yasak.Ne yiyip içeceğimize de beyefendiler karar veriyor.Peki ben oda yönetimiyle aynı siyasi görüşte değilsem aidat ödemesem olur mu sayın süpermen ?

Hangi yönetmelik maddesinde odaya para toplamak varsa o maddeyi ezbere biliyorlar, uygulamak için aslan kesiliyorlar.Tekrar hatırlatıyorum, yönetmelik gereği mühendisler arasında haksız rekabete yol açanları cezalandırmak yönetim kurulunun görevi.Her yıl yayınladığınız proje fiat listelerine uyulmuyor.Fason projeler yapılıyor.Neden bunlara önlem almıyorsunuz ? Neden yönetmeliğin bu maddesini uygulamıyorsunuz ? Cevap yok.Niye ? Çünkü orda odaya para toplamakla alakalı bir cümle geçmiyor.Ne gereği var şimdi uğraşmanın.Sizin yıkılan binaların önünde poz vermek gibi kutsal işleriniz var.Tabii farkında değilsiniz ki, o enkazlar uygulamayı beceremediğiniz yönetmelik maddeleri sayesinde oluşuyor.

O enkazlar sizin eseriniz.Tabii ki eserinizle övünüp önünde poz vereceksiniz, bu sizin doğal hakkınız.Ben seni daha fazla meşgul etmiyeyim kahramanım.Sen kostümünü giy, Zeytinburnu 'nda nöbet tut.Bakarsın işler açılır bir bina daha çöker.Fotoğraf makinanı unutma sakın.Aylık bültene lazım.anlarsın ya seçim yatırımı şiisst.

Hımmm, deniz kumu kullanmışlar.bak sen keratalara.Yakaladım sizi...

 
Toplam blog
: 29
: 1481
Kayıt tarihi
: 21.07.06
 
 

... KTÜ mezunu inşaat mühendisiyim. Proje müdürlüğü , İnşaat kontrollüğü ve danışmanlığı, Statik ..