Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '08

 
Kategori
Beslenme
 

Kahvaltı'yı red eden bebekler için meyveli kahvaltı karışımı

Kahvaltı'yı red eden bebekler için meyveli kahvaltı karışımı
 

Bebekler ek gıdaya geçiş yaptıktan sonra yavaş yavaş kahvaltı yapmaya başlamaları gerekmektedir. Bu dönem, benim oğlum için yaklaşık 7 ay'dan sonra başladı. Başlangıçta tek tek olarak vermeye çalıştığım kahvaltılıkları oğlum yerken zorlanınca ve bir süre sonra da yemek istemeyince, meyveli bir karışım hazırlamaya başladık.

Benim oğlum şu anda 21 aylık, aslında normal kahvaltı yapmaya başladı ama biz yinede meyve öğünü'nü atlamaması ve yeterli derecede beslenebilmesi için her gün normal kahvaltısından sonra meyveli kahvaltı karışımını yediriyoruz. Eğer normal kahvaltıda yumurta'yı yağda veya omlet olarak yerse, meyveli kahvaltı karışımında ki miktarları daha az'a indirerek hazırlıyoruz.

1 adet yumurta (Kahvaltı yapmaya yeni başlayan bebekler'e önce çeyrek sonra yarım sonra tüm yumurtaya geçilmelidir. Ben bunu birer hafta arayla uyguladım.)

1 kibrit kutusu beyaz peynir (Akşamdan suya konmuş tuzu alınmış olması gereklidir.Bebeklerin bu aşamada tuz ithiyaçları yoktur.)

2-3 adet bebe büskivisi veya 1 dilim bebek ekmeği (Ben bebe büskivisi kullandım. Çünkü karışımın kıvamı bu sayede çok daha güzel oluyor. )

1 adet meyve özellikle muz (Kahvaltı'ya yeni başlayan çocuklar da 3/1 muz katılmalıdır. Tabi bu durum muz'un büyüklüğüne göre ayarlanabilir. Ayrıca muz yerine elma'da konulabilir. Elma'lı kahvaltı da çok lezzetli oluyor.)

2-3 adet ceviz rendesi (Yine kahvaltı'ya yeni başlayan bebeklere önce 1 çay kaşığı olarak başlanmalı ve bu zamanla artırılmalıdır.)

1 yemek kaşığı pekmez (Kahvaltıya yeni başlayan bebeklere önce 1 tatlı kaşığı olarak başlanmalıdır.)

Belirtilen tüm malzemeler bir kapta toplanır ve blender'dan geçirildikten sonra afiyetle bebeğinize yedirilir.

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..