Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '11

 
Kategori
Dostluk
 

Kahve Delisi!

İzniniz olursa ismimin yanına bir parantez açacağım ve “Kahve Delisi!” yazacağım!

Ben kahve Yemen’den gelir diye Yemen’e gitmiş adamım!

Yetmişin son demlerinde kahve sıkıntısı had safhaya varmıştı! O yılların ürünüdür işte bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı vardır sözü!

Biz şanslıydık!

Babam Irak’tan gelenlerle gönderirdi bize! Yeşil fasulye gibiydiler! İstediğimiz kadarını kavururduk, kına gibi çekerdik, mis gibi yayılırdı mutfaktan odalara!

Hey mübarek!

Yemen’e gittiğimde kahvenin hiç de Yemenden gelmediğini öğrendim! Belki oradan gelmiştir ama transit olarak gelmiştir! Kesin Habeşistan kaynaklıydı!

Yemen’in kahvesi beş para etmez!

Kısmetlerimde hep kahve kültürü arardım! Ekstrası fal bakmasıydı! Yoksa hemen eliyordum!

“Anne, bu faldan anlamıyor!”

“Sen Çingene arıyorsun!”

“Valla yok anne! Olsa söylerim!”

Zamanla bozulduk tabi!

Bir ara üçü bir aradanın tiryakisi olmuştum! Kendimdeki global değişimin farkına vardım Allah’tan! Genetik yozlaşma sürecine girmiştim! Türkçesi liboşlaşmıştım!

“Ahmet dedim kendine gel!”

Geldim!

Kaybedilmiş yıllarımı arıyorum bu aralar!

Sabah sade!

Öğle orta şekerli!

Akşam şekerli Türk kahvesi içiyorum!

Kendime döndüm!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..