Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '08

 
Kategori
Turizm
 

Kahve köpüğü tadında bir şehir

Kahve köpüğü tadında bir şehir
 

Safranbolu, el değmemiş bir kasaba gibi geldi bana, iki kişinin bile zor geçtiği taş sokaklarda çocukluğum geldi aklıma….Eski zamanlar büyük çeşmelerin başında çabamız sade su içmek değil, su havuzuna düşmemekti…O kadar büyüktü ki çeşmeler… Elimizde horoz şekerleri ile saklanmak kolaydı dar sokaklarda…İşte bu his uyandı Safrabolu‘da gezerken...Bir yandan kendim için notlar alırken, diğer taraftan o güzel evlerin fotoğraflarını çektim.Dar sokaklarda esnaflar dostluk tadında çaylarını yudumlarken, sıcacık sohbetlerine kulak misafiri olmak mutlu etti beni…

Böyle küçük yerler, zamana karşı daha çok direnebiliyorlar.Buralar aidiyet duygusunu yitirmemiş daha…Sadece kendi hayatlarına değil, başkalarının hayatlarına da yabancılaşmamış insanlarla dolu…Bu da sevindiriyor beni!

Safranbolu’da kapılar, 18. yüzyılda tarihten bir gün yaşayacakmış izlenimi verdiler bana …Gelecek ile geçmişi ayıran kapılardı sanki…Aşınmış yüzleri ve pirinçten kapı kollarıyla pek küskünlerdi...

Her ev ayrı bir insan sanki, ayrı karakterleri var…Tahta perdeleri, trabzanları, kakma tavanları, yüksek merdivenleri, dantel perdeleri, sedirleri, el işi kilimleri, kanaviçe yastık başları, delik işi beyaz yatak örtüleri, yüklük biçiminde banyoları(En şaştığım şey, buydu sanırım) ile “Sen anlat, dinliyorum” der gibiler...Vakur bir halleri var.Acaba bu alçakgönüllü halleri yalnızlığa bırakılmalarından mı ileri geliyor?Sanki”Sen anlat “desem dile gelecek gibiler…Geliyorlar da her yer tarih kokuyor, eğer dinlerseniz anlatacak çok şeyleri var…
Bu evler insanda türk kahvesi içme isteği uyandırıyorlar, cidden ben de bile; eski bir dostu bulmanın, ona kavuşmanın dayanılmaz hafifliği oluyor kahvenizin köpüğünde...

 
Toplam blog
: 130
: 480
Kayıt tarihi
: 13.08.08
 
 

17 Haziran 1982 Manisa doğumluyum. Türkçe öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Yazmak yaşamak benim ..