Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kal geldi!!!

Kal geldi!!!
 

www.skytigertvcapture.blogspot.com.dan alınmıştır


Avrupa Yakası'nda patronun zengin, şımarık ve saf kızı Selin ile yaşamımıza girdi. Mucidi o değil tabi. Ancak yayılmasında büyük katkısı var Selin’in … "Oha falan oldum, kal geldi, oldu gözlerim doldu" gibi replikleri ile izleyenlerin büyük bölümüne keyifli anlar yaşatan ve günümüz gençliğinin diline pelesenk olan bu sözlerden biri “ Kal geldi”nin deyimler sözlüğündeki karşıtı “Nutku tutulmak”

Nutku tutulmak: TDK’da “korkudan, şaşkınlıktan ve öfkeden konuşamaz olmak” olarak tanımlanıyor.
Yaşamınızda bir çok kere nutkunuz tutulmuştur. Ya da belki sizin de son zamanlarda sık sık nutkunuz tutuluyordur benim gibi kim bilir...
Deneyelim isterseniz, aşağıdaki verilere bir göz gezdirin.
Wikipedia'da yayınlanan dünyanın en zengin liderleri listesi ilgimi çekti… Yani dünyadaki en zengin liderler ve onların servetleri söz konusu… Liste liderlerin sadece "likit varlıklarını" içeriyor. Ne demek ‘Likit varlık’ ? Para ve altın, hisse senedi gibi para niteliğindeki diğer değişim ve değer ölcüsü araçları için kullanılan terim … Yani; bu listeyi liderlerin gayrimenkul gibi diğer likit olmayan(!) servet kalemleri ilgilendirmiyor.

Sıralama şöyle;

1-Brunei Sultanı Hassanal (Bolkiah) , 30 milyar dolar,
2-Suudi Arabistan Kralı Abdullah (Saud), 21 milyar dolar,
3-United Arab Emirates Başkanı Khalifa bin Zayed Al Nahyan 19 milyar dolar,
4- United Arab Emirates Başbakanı Mohammed bin Rashid Al 14 milyar dolar
5- Luxembourg Büyük Dükü Henri (Nassau) 5 milyar dolar,
6-Hollanda Kraliçesi Beatrix 4.7 milyar dolar,
7-Liechtenstein Prensi Hans-Adam II 3.9 milyar dolar,
8-Türkiye Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan 2 milyar dolar.

Sonra, 2002 yılından bu yana Türkiye’deki gelişmeleri bir inceleyeyim dedim. Girdim TÜİK’e..Türkiye İstatistik Kurumu’na yani. TÜİK’in internet sitesindeki resmi rakamlara baktım “KAL GELDİ” ardındanOha falan oldum”

AKP’nin iktidara geldiği 2002 yılından bu yana vatandaşın nasıl zenginleştiğini(!) görüp “ Olduuu , gözlerim doldu!” dedim kendi kendime..

BENZİN:
2002'de 1 milyon 696 TL ( 1.69 YTL)
Bugün: 3.4 YTL
Artış oranı: %100,5

TÜPGAZ:
2002'de: 19 milyon TL ( 19.00 YTL)
Bugün: 44 YTL
Artış oranı: %128

EKMEK:
2002'de 150 bin TL ( 0.15 YTL)
Bugün: 0.50 YTL
Artış oranı: % 250

İŞSİZ SAYISI:
2002'de: Resmi: 2 milyon 412 bin (Gerçek: 6 milyon 200 bin)
Bugün: Resmi: 2 milyon 487 bin. (Gerçek: 10 milyon.)

Hala nutkunuz tutulmadı ise ya da "kal gelmedi, oha falan oldum yaneee" demeyip “amaann ben mi kurtaracağım” diyor “mutlu!” olabiliyorsanız halen , kutlanacaklar sınıfındasınız...

 
Toplam blog
: 126
: 1276
Kayıt tarihi
: 10.09.06
 
 

48 yıldır yaşıyorum.Gazeteciyim, müzisyenim, babayım... Önce insan ve iyi bir yurttaş olabilme çab..