Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '09

 
Kategori
Öykü
 

Münir Nurettin Selçuk ile Kalamış rüyası

Münir Nurettin Selçuk ile Kalamış rüyası
 

İnternetten alınmıştır


Dün gece rüyamda rahmetli Üstad Münir Nurettin SELÇUK önde ben de yarım adım gerisinde Kalamış'ta yürüyorduk ve beynimin arka fonunda orijinal Kalamış şarkısı nağmeleniyordu. Ustad bana (benim ucundan kenarından yetiştiğim) Kalamış'ını anlatıyordu...

Moda burnundan Fenerbahçe ye kadar uzanan Kalamış koyunun doğal halini, sesizliğin sukunet boyutuna ulaştığı geceleri, meşk gecelerindeki hoş sedanın tüm kubbeyi kapladığını, kam almanın anlam bulduğu geceleri, sahilden denize girmenin keyfini ustad tan dinlerken....

Ben de kendisine son faslını yakaladığım Kalamış'ımı anlatmaya başladım; henüz küresel ısınmanın bilinmediği 1980 li yılların yazdan çalınma bir kış gününde Göztepe'den yürüyerek geldiğimiz Kalamış koyunda keyiflenirken sahilde çakılların üstünde bilmediğimiz bir nedenle intihar etmiş bir çift Yunus'u gördüğümüzdeki hüznümüzü, son faslını yakaladığım koy'un doğal halini ve o zamanlar son dönemlerini yaşayan Moda plajını anlatıyordum...

Bana tam yaşamasan da, ucundan kenarından Kalamış'ı yakalamışsın dedi ve ben ustada şimdilerde Kalamış koyunda kendi isminin verildiği “arabaların hız yarışı yapabileceği genişlikte ve serbestlikte bir caddenin açıldığını” Kalamış koyunun marinaya dönüştüğünü, mendireğin ortasında ve ucunda restorantların kulüplerin kurulduğunu, Elmadağ'dan Divanın, Japonyadan sush nin teşrif ettiğini, ona nisbet kebapçılarında marinada tek katlı, caddede 4 katlı konuma konuşlandığını anlatırken, desene tam zamanında göçüp gitmişim KALAMIŞTAN dedi.

Kendisine koyda 15 katlı binaların yapıldığını bir ucuna İngiliz barın yerleştiğini anlatamadan uyandım..... Hani şimdilerde Kalamış'taki cafelere, kebapçılara gidenlere Münir Nurettin kimdir diye sorsalar tanıyan olur mu acep ?

işte RANTA yenik düşen her şey gibi KALAMIŞ'INDA orijinaline sahip çıkamadığımızı resimleyen öyküye dönüşen rüyamın özeti.

Kadri KANPAK

 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..