Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '16

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Kalça Protez Ameliyatı

Kalça Protez Ameliyatı
 

  Uzun zamandır yazamadım. Bir önceki yazımda bu olayın sebeplerini zamanı gelince paylaşacağımı belirtmiştim.Sanırım artık vaktı saati geldi.

 Bu sabah bilgisayarımın başına oturunca son bir ayda yaşadıklarımı paylaşmamın gerekli olduğunu bir kez daha anladım ve yazmaya başladım.Zira başıma gelenler o kadar çok kişinin, özellikle aynı yaşlardaki kadınların hatta beylerin başına geliyor ki birisinin bu olayları anlatması gerektiğini düşündüm.

  Bundan iki yıl kadar önceydı. Paris'te yaşadığım zamanlardan kalma ortopedik sorunlarımın halli için fizik tedaviye giderken keşfettim bacaklarımdaki sorunu. Bacaklarım demeyeyim bir bacağmdaki sorunu. Çorabımı giyemiyordum sağ ayağımın. Sol bacağımı kaldırıp çorabımı giyerken, sağı neden kaldırıp giyemediğimi bir türlü anlayamadım.Bacağımda, kalçamda ve kasığımda ağrılar oluşmaya başlayınca ve hareketlerim adeta bir robot haline dönüşünce ortopedistime başvurdum. Doktorum gerekli incelemeleri yaptırıp, rontgen vs gibi, bu sıkıntıların bursit, tendosit gibi olaylardan kaynaklandığını söyledi.Ben mühimsemedim. Zaten çok sportmen bir tip değilim. Çocukluğumdan bu yana en sevmediğim ders jimnastiktir. Hatta lise yıllarımda takdir aldığım bir karne ile jimnastikten ikmale kalıyordum neredeyse . Neyse öğretmenlerim birleşti de jimnastik öğretmeninin ikna etti . Ben 5 alarak ikmale kalmaktan kurtuldum ama not ortalamam düştüğü için takdir alamadım o sene.

 Ne diyordum sportmen değilim. Tek yaptığım spor yüzme ve yürüyüş. Bu sportmen olmayan vücude bir de fazla kilolar eklenince eklemlerimin , kemiklerimin durumunu düşünün artık.

 Sağ bacağımdaki sıkıntı gün geçtikçe artmaya başladı. Önceleri belimdeki fıktıktan veya yıllar önce geçirdiğm siyatikten olduğunu düşünüyordum ama geçen yıl Bodrum Acıbadem Hastanesinde beni muayene eden Dr. Muvaffak Bağdatlı Bey kesin teşhisi koydu. Bacağımda kireçlenme vardı ve kalçam sorunlu idi. Eninde sonunda kalça protez ameliyatı olmam gerekebilirdi. 

  Ben tabii bu olayı hiç üstüme kondurmadım.Tatil bitti,İstanbul'a döndük. İstanbul'daki doktorum ben sizi ameliyata göndermem fizikle idare ederiz deyince ameliyat fikri zihnimden iyice uzaklaştı. Hem etrafımdakilere sorduğuma, internetten okuduğuma göre bu kalça protez ameliyatı çok zor ve riskli bir olaydı.Her nekadar Bodrumdaki doktorum sizi ameliyat ederim iki ay sonra seyahate gidersiniz dese bile ben bu kadar kolay iyileşeceğimi  düşünmüyordum bu olayın sonunda. 

 Bir kere fazla kilom büyük risk idi. Yağ embolisi denen bir tehlike ile karşılaşabilirdin. Ameliyatın riskleri arasında enfeksiyon olayı da önemliydi. Ayrıca ameliyat sonrası uzun süren bakım olayı vardı.

 Uzun zaman düşündüm.Ben bu düşünceler içinde iken  bacağım iyice hareket zorluğu yaşamaya başlamııştı. Bu olay psikolojimi de bozuyordu. Artık her yapacağım işi en az hangi hareketle yapabilirim, en az yürüyerek gideceğim yere ulaşabilirm diye düşünmeye başlamıştım.Gün geçtikçe hareketlerim azalıyor ve bu olay beni istikbal konusununda büyük telaşa düşürüyordu. İyiden iyiye engelli olmaya başlıyordum.

  Tam bu sıralar İstanbul'daki evimizi kapatıp iyice Bodrumlu olmaya karar verdik. İstanbul'un artan trafiği, inşaat sorunları ve yaşam güçlüğüne, eşimin emekli olması , İstanbul'la bir bağlantımız kalmaması eklenince yaşamımızı tamamen Bodrum'da sürdürmeye karar verdik.

 Bodrum'a temelli göçtüğümüz günlerde çok uzaklardan aldığım çok sevinçli,  bir o kadar da heyecanlı haber beni oturup derin derin düşünmeye ve yeni kararlar almaya  sevk etti.

 İsterseniz bu haberi ve yaratığı karar olayını bir sonraki yazımda yazayım.

 

 

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..