Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '16

 
Kategori
Şiir
 

Kaldırımda kitaplarım

Kaldırımda kitaplarım
 

Okuduğum kitaplarmı kolilere koyar

Üzerine 'Okunmuş kitaplar' diye yazar bantlardım

Almanya'da yaşayan kızkardeşime dedim bir gün

'Kitaplarımı senin eve koyayım mı?'

Onayını aldıktan sonra arabamla götürdüm

Evi Kdz.Ereğli Kepez'deydi

Apartman görevlisine taşıttım beşinci kata

Yedi koliydi, ücretini verdim taşıyana

Aradan bir hayli zaman geçti, izine gelmişti

Gittim ziyaretine, sohbet esnasında söyledi;

Küçük bacımız ona 'Senin evini depo olarak kullanıyorlar'

Hiç olmazsa söylemeseydi bunu bana

Çok iyi bir insan komşusu vardı, emekli

Komşun ikinci ele satsın kitapları dedim

Kimse almaz onları demiş, evden ayrıldım

Sonra beni aradı 'Kitapları verdim parasız' dedi

'Bana sorsaydın' dedim, kapattım

Fikrim değişmiş olamaz mıydı?

Bir gün Ereğli'de meydanbaşı yokuşundan iniyordum

Bir adam yere tezgah açmış, kitap koyuyor

Tanıtım kitapları, üzerlerinde parafım var

Okuyunca küçük bir paraf atardım kitaba

Doksan dakikada Aristo ve diğerleri

On kitaptı bunlar, sordum fiyatı ne diye

Tanesi iki lira dedi, alayım mı diye düşündüm, vazgeçtim

Kendi evimdekileri de bağışladım 

Atatürkçü  Düşünce Derneği'ne

Yedi koli de  gitti böylece

Küçük kızım; 'Baba biz alırdık' dedi

İlgilenmediler ki zamanında

Onlara 'Size kitaplarımı miras bırakacağım' dediğimde

Sessiz kalıyorlardı, babanın kitabı bitmez kızım

Birikiyorlar yine, seçtim okuduğum kitaplardan on tanesini

Gönderdim kargo ile Kastamonu'ya

Karşılaştık bir bayram kendisiyle, sordum,

'Kitaplardan hangisini okudun' diye

'Daha okuyamadım' dedi

İstemedim evime gelenlerin kitaplarımı görmesini

Kitap bulunmaz hanelerinde

Bir konu olduğunda konuşamazsınız karşılarında

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..