Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '11

 
Kategori
Güncel
 

Kaldırımda kol kola ilerlemek

Kaldırımda kol kola ilerlemek
 

Boş kaldırımdakol kola ilerlemek...


Yollarda tekerlekli sandalyemle kararlı şekilde ilerlemezsem iyi niyetimi hor kullanabiliyorlar. Araç yolunda, kaldırımda veya rampada ilerlerken, hamilelere yaşlılara küçük çocuklara yol veririm. Bazı kişiler bu durumumu görmezden gelip, hor kullanmaya kalkar ve hiç gereği olmadığı halde benim başkalarına verdiğim yolu kendilerine vermiş gibi kullanırlar.

Bana yol vermedikleri gibi üzerime üzerime gelirler. Beni ve engelimi hiç düşünmeden yol verme zahmetinde bulunmazlar.

Ben kararlı bir şekilde üzerlerine gitmesem bana yol vermek akıllarına bile gelmez. Eğer kararlılıkla yoluma devam etmezsem, iyi niyetimi görmez ve sağlam oldukları halde bana yol vermezler. Bu yüzden gözlerime kararlılığı bürüyorum ve hiç yol vermeden ilerliyorum.

Geniş kaldırımda ilerliyorum; dört beş kişi kol kola girmiş üzerime geliyor, eğer ben hızımı keser yönümü değiştirirsem onlar istiflerini bozmuyor, hatta utanmasalar benden bile yol isterler.

Özellikle kızlar, kadınlar ve okul öğrencileri kaldırım onlarınmış gibi davranıp kaldırımın genişliği kadar kol kola girer yürürler. Zaten kaldırımın genişliği iki metre, birde iki üç kişi veya dört kişi kol kola girip yayıla yayıla neden yolda yürür ki. Öyleleri var ki beni görürler bende onları fark ederim ama sağlıklı oldukları halde bana yol vermek akıllarına gelmez. “Karşımızdan engelli geliyor biz yan yanayız tek sıra olalım da yol verelim de yanımızdan geçsin” demezler.

Lütfen bilinçlenin ve hep kendinizi düşünmek yerine birazda karşınızdakini düşünün artık. Artık Türkiye eski Türkiye değil. Başkalarına saygı duyun. 

 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..