Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kalem, kılıçtan keskindir

Kalem, kılıçtan keskindir
 

Çok sevdiğim şan sanatçısı bir hanım geçenlerde kızdığı bir kişi hakkında 'Ben onu aryalarımla döverim diye bahsediyordu.

Bu konuşma aklıma yıllardır kullanılan bir vecizeyi getirdi. Kalem kıılçtan keskindir derlerdi.eskiler. Bu sözü araştırdım ve bir İngiliz özlü sözü olduğunu öğrendim.

İngilizlerin 'Words cut more than swords'diye yaşamlarında yer alan bu sözler bizim de uzun yıllardır yaşamımıza girmiş durumda.

Ben de bu sözleri kendime dustur edinerek büyük huzur ve mutluluk sağladım yaşamımda.

Önceleri toplumda bana ters gelen olayları anında ikaz ederek olumlu bir netice elde edebileceğimi sanıyordum. Öylesine çok ters olayla karşılaşıyordum ki. Toplum olarak bir arada yaşama alışkanlığımızın fazla olmaması, hatta hiç olmaması, kültürel l seviyemizin fazla gelişmiş olmaması sebebiyle rasyonel düşünememiz sonucunda bu tip olaylarla çok karşılaşıyordum.

Uyarılarımın hiç bir olmulu sonuca ulaşmadığını fark ettiğimde çok üzüldüm. Hani eskilerin 'Aynı tas aynı hamam dedikleri şekilde devam ediyordu yaşam. Bir çok Batı ülkesinde rastlayamıyacağımız terslikler devam ediyordu ve ben bunları sadece seyrediyordum.

İşte o zaman yazmaya karar verdim. Blog yazılarımda bana ve rasyonel düşünceye ters gelen bu olayları anlatmaya başladım.

İşte o zaman büyük bir ferahlama hissettim. Yazılarımın toplumda olumlu sonuçlar yarattığını pek sanmıyorum. Zira bir dostumun da dediği gibi yazılarımı gene benim düşünce ve kültür yapıma yakın olan kişiler okuyordu. Bunu aldığım çok olumlu yorumlardan anlıyordum. Arada düşüncelerimin ters geldiği kişiler de yorum yapıyordu ama çok azdı.

Şimdi belki düşünebilirsiniz Kalemin klıçtan keskin olmasının senin olayınla ilgisi ne. diye. Haklısınız benim kalemim kılıçtan keskin değil ama toplumun huzurunu bozan kişilere bakarken içimden 'Oh sizi yazdım ve yaptıklarınızı okuyorlar.' diye düşünebiliyorum hiç değilse.

Şaka bir yana kalemin kılıçtan keskin olduğunun o kadar çok beirtisini gördüm ki yıllardır. Eğer kalem kılıçtan keskin olmasa toplumdaki düzensizlikleri yıllardır gazetelerinde dile getiren büyüklerim bu kadar infial uyandırırmıydı, haklarında bu kadar çok dava açılırmıydı.

Bizler gene yazmaya devam edelim ve Şancı hanımın aryaları ile dövmesi gibi biz de yazılarımızla uyaralım. Anlayan anlar, anlamayan anlamaz. Ama bir kişiye bile ulaşıp düşündürebilirsek ne mutlu bize.

Bu arada bizlere  bu yazma ve kişilere ulaşma imkanını sağladığı için MB ye teşekkürler....

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..