Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

Kalemim sustu...

Hakim idam kararı aldıktan sonra bir daha idam kararı vermemek için kalemini kırarmış. Ben de kalemimi kırmadan önce ve kalemimi susturmadan önce Milliyet Blogta son sözümü söylemek istedim.

Söylenecek daha çok şey varken susmak korkaklık mıdır? Yoksa konuşmanın henüz vakti mi gelmemiştir? Yada şöyle düşünülebilir, söylersiniz söylersiniz ama yapıp ettikleriniz sessiz çığlıklardan ibarettir…

Ben de yazımın başında da belirttiğim gibi az da olsa sahip olduğum okuyucu kitleme olan saygımdan ve belki söyleyemeyebilirim yada söylemeye vaktim olmaz diye Milliyet blogtaki yazılarıma son vermeden önce yazmak istedim… Yazmak özgürleşmektir, yazmak tanrısallık taşır demişti değerli bir üstat bana. Misal öykü yazacaksınız, seçeceğiniz kahramanları, konuyu, kısacası öyküye dair tüm özellikleri Yaradan’ın biz inanları yaratması gibi zihninizde tasarlarsınız ve kelimelere dökersiniz… Yazmak, kimi zaman öfkenin dışa vurumudur. Kelimelere dökülen her öfke bir nebze olsun rahatlatır insanı… Sözle kin kusmaktan, şiddete başvurmaktan, elinize geçirdiğinizi kırıp dökmekten daha iyidir belki de….

Gelelim söylemek istediklerime…. Türkiye Cumhuriyeti’ nin kurucusu Ulu Önder Atatürk, ben doğmadan tam kırk iki sene önce 10 Kasım 1938 Perşembe saat 09.05’ te hayata gözlerini yumdu. Amacım elbetteki size tarih dersi vermek değil. Ama usta bir sanatçının dediği gibi belki siz o kadar da değil diyeceksiniz ama üzülerek belirtmem gerekir ki bence ölüm kadar gerçek…. Usta sanatçı, benim yorum cümlelerimle şunları söylüyordu: ‘’ Ulu Önder Atatürk’ün ölümünden sonra bence 10 Kasım 1938 saat dokuzu altı geçe Türkiyede, aydınlıktan karanlığa doğru bir gidiş başladı. Ve o günden bu yana biz karanlıkta el yordamıyla yolumuzu bulmaya çalışıyoruz… “

Bu konuyu şimdilik burada kesip işsizlikle ilgili yazmak istiyorum. Türkiyedeki işsizlik oranı görsel ve yazılı basında defalarca yer aldı. Eğer yolsuzluklarda cebe indirilen paralar istihdam için kullanılsaydı benim de içinde bulunduğum işsizlik ordusunu oranı daha düşük olurdu. İnsanların hakkını yiyip, paraları cebe indirmek, rahat bir yaşam sürmek hiçbir zaman aklıma gelmeyecek bir husus. Ama bazılarına göre oluyor işte… Gerek Türkiyede , gerekse dünyada örneklerini görüyoruz ve duyuyoruz….

Atamın önderliğinde kurulan Türkiye Cumhuriyeti, kurulana kadar, kurulduktan sonra ve günümüzde, sınırları doğudan batıya, kuzeyden güneye belli olan aziz vatan topraklarına binlerce şehit ve gazi vermiştir. Gazilerimiz, bu vatanı korumak için sakat kalmış, şehitlerimiz bu vatan için canlarını feda etmişlerdir. Öksüz kalan evlatlar bu vatan topraklarına emanet edilmiştir… Terör yalnızca anaların kınalı kuzuları olan Mehmetçiklerimizin canını değil masum insanlarımızın da canını almıştır.

Doğudan batıya, kuzeyden güneye sınırları belli olan bu vatan ve Türkiye Cumhuriyeti kolay kazanılmadı. Geçmişte de , günümüzde de ve gelecekte de vatan topraklarımızı parçalamak isteyenler olmuştur ve olacaktır.

Vatanımın toprak bütünlüğüne saygı duyan dili, dini, ırkı ne olursa olsun herkese saygım vardır. Nitekim Ulusal Kurtuluş Savaşımızın olduğu Anadolu toprakları, dili, dini ve ırkı ne olursa olsun yüreği vatan sevgisiyle dolu olmanın, birlik ve beraberliğin örnekleri ile dolu doludur. Bu vatan bize Ata’mızın, şehitlerimizin, gazilerimizin emanetidir…

Gelelim bana…

Evet, ben Türk’üm…

Ben, Müslümanım…

Ben, Atatürkçüyüm…

Ben, doğduğum, büyüdüğüm, yaşadığım ve havasını soluduğum vatanımı seviyorum.

Başkası adına konuşamam. Kendi adıma konuşuyorum.. Hayat, bu ya her şeyi gösterir insana, her ne kadar ummasam da bir gün arkama döndüğümde kimse olmasa bile bu vatan topraklarını, Türkiye Cumhuriyetini korumak için şehitlerimizin yanına gitmekte bir lahza tereddüt etmeyeceğim... Ve şehitlerimizin karşısına başım dik olarak çıkacağım.

VE SON... KALEMİM KIRILDI.... SÜRÇÜ LİSAN ETTİYSEM AFFOLA….

 
Toplam blog
: 149
: 435
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

1999 yılında Ted Kdz Ereğli Kolejinden, 2003 yılında İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyat..